خبرگزاری کار ایران

تعاونی های مسکن ۳۷ درصد مسکن کشور را تامین می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۵۹

اقدامات حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب واگذاری ها و برون سپاری ها از حالت شعار خارج شده و شکل اجرایی به خود گرفته است.

مدیر اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی مسکن کارکنان دولت گفت: براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، بخش تعاون باید ۵۰ درصد، مسکن کشور را تأمین کند و این مهم با حمایت وزارت راه و شهرسازی دراجرای این پروژه ها، تحقق می یابد.

گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون مرکزی، اسماعیل خاکفرجی افزود: تعاونی های مسکن ۳۷ درصد مسکن کشور را تامین می کنند و تا مرحله دستبابی به هدف سند چشم انداز، تلاش جدی باید صورت گیرد.

این مقام مسئول اظهارداشت: اقدامات حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب واگذاری ها و برون سپاری ها از حالت شعار خارج شده و شکل اجرایی به خود گرفته است.

خاکفرجی در خصوص نحوه عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بخش تعاون، گفت: حمایت های این وزارت خانه از بخش تعاون انجام شده، اما نتایج مورد نظر تاکنون حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: شخص وزیر نباید به تنهایی به بخش تعاون توجه کند، بلکه عوامل زیر مجموعه وزارت خانه نیز باید نیروها و فرصت های خود را برای توجه به این بخش به کار گیرند.

به گفته خاکفرجی، اکنون ورود و دخالت دولت به امور مربوط به تعاونی ها کمتر شده و نظارت ها بهتر انجام می گیرد.

مدیر اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی مسکن کارکنان دولت در خصوص شرایط تحقق سهم ۳۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور، خاطر نشان کرد: چنانچه رقم ۵۰ درصد تأمین مسکن کشور، توسط تعاونی های مسکن محقق شود، چرخه ساخت وساز متحول می شود و تعاونی ها به جنب و جوش می افتند و به این ترتیب زمینه برای تحقق سهم تعاون در اقتصاد نیز بیشتر فراهم می شود.

وی اذعان کرد: تعاونی ها باید سطح توقع خود را از دولت پایین بیاورند و وابسته به کمک دولت نباشند، وقتی نقش تعاونی ها در تولید واشتغال پررنگ تر شود، بخش های اقتصاد خرد مردم نیز سهمی از اقتصادکلان را خواهند داشت و در این صورت اقتصاد مردمی و اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

خاکفرجی در خصوص نقش و جایگاه تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قوانین شفاف و روان اقدام کند تا در اجرا با مشکلات پیچیده مواجه نشود.

به گفته وی، باید دست از شعار زدگی، اقتصاد مدیریتی و بوروکروسی های موجود برداریم و زمینه اقتصاد بسیجی را فراهم کنیم.

خاکفرجی تاکید کرد: تعاونی ها همان نقش و فعالیتی که در زمان جنگ داشتند، اکنون ایفا می کنند و نباید باری برای دولت و متکی به بودجه آن باشند.

به اعتقاد وی، نقش و فعالیت تعاونی ها در کشاورزی و سایر بخش های اقتصاد کشور، از مصادیق اقتصاد نسبی محسوب می شود و اقتصاد بسیجی نیز در بخش تعاون متصور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز