خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه:

مشکلات زیست محیطی، امکان پرورش ماهی در منطقه ریجاب را دشوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۹۹

متأسفانه در شرایط فعلی وجود مشکلات زیست محیطی و بهداشتی امکان پرورش ماهی در منطقه ریجاب را دشوار کرده و مردم ریژاب نیز با توجه به این وضعیت، دچار مشکلات عدیده ای شده‌اند.

پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی با موضوع ساماندهی پرورش ماهی و پروژه گردشگری ریجاب در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دالاهو با حضور معاون برنامه ریزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی اصغر میرزایی در این جلسه اظهار داشت: منطقه ریجاب در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه پرورش ماهی قزل آلا است. با توجه به این قابلیت‌ها مدیریت استان مصمم به ساماندهی این منطقه است.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی، وجود مشکلات زیست محیطی و بهداشتی امکان پرورش ماهی در منطقه ریجاب را دشوار کرده و مردم ریژاب نیز با توجه به این وضعیت، دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

وی در ادامه افزود: بی‌گمان اجرای طرح ساماندهی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری، کمک زیادی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه خواهد کرد.

در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی که با موضوع ساماندهی پرورش ماهی و پروژه گردشگری ریجاب برگزار شد، مصوب گشت طرح ساماندهی با توجه به نظرات سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، محیط زیست، دامپروری، جهاد کشاورزی تهیه و تدوین شود. همچنین مقرر شد طرح گردشگری ریژاب توسط سازمان میراثفرهنگی و گردشگری تا دو ماه آینده ارایه شود. علاوه بر این مقرر شد حوضچه‌های فعلی پرورش ماهی از تنگ دروازه تا سرچشمه در قالب یک واحد تعاونی تشکیل شود و مسئولیت پروژه به این تعاونی واگذار شود.

همچنین در صورت تصویب طرح ساماندهی تعاونی مسئولیت خواهد داشت. در ضمن باید بستر و حریم رودخانه آزاد شود و واحدهایی که حریم و بستر را رعایت نکرده‌اند نسبت به آزاد سازی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز