خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

هوای تهران نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۸۸

کارگروه حفاظت از کارون ذیل استانداری به ریاست استاندار و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست به طور منظم در حال پیگیری، برنامه ریزی و اقدام در این جهت تشکیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال قبل از شرایط بسیار بهتری برخوردار است، گفت: اقدامات خوب و گام‌های مثبت دولت در توزیع سوخت استاندارد در کشور غیرقابل انکار است اما به منظور رفع کامل آلودگی هوا باید کلیه محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به مرحله اجرا برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور گفت: هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال قبل از شرایط بسیار بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: برنامه جامع کاهش آلودگی هوا که اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید، از محورهای متعددی تشکیل شده است که سوخت یکی از موارد آن است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: اقدامات خوب و گام‌های مثبت دولت در توزیع سوخت استاندارد در کشور غیرقابل انکار است اما به منظور رفع کامل آلودگی هوا باید کلیه محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از جمله خروج خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی، مشارکت مردم برای استفاده کمتر از خودروهای شخصی و تک سرنشین، حذف تدریجی مازوت از چرخه سوخت نیروگاه‌ها، ارتقاء و کنترل سیستم‌های گرمایشی منازل و موتورخانه‌ها به اجرا برسد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه همکاری و همراهی بسیار خوبی در سطح دولت برای اجرای این برنامه وجود دارد وگام‌های بسیار موثری در این زمینه برداشته شده و البته برنامه به منظور اجرای کامل همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مردم توصیه کرد با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش آلودگی هوا به دلیل پدیده وارونگی، با کنترل سیستم گرمایشی منازل علاوه بر تلاش برای مصرف بهینه انرژی، گامی موثر در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بردارند.

ابتکار با ذکر نمونه‌هایی از رفتارهای مردمی در کشورهای موفق و پیشرفته دنیا، گفت: تفکر واپس گرایانه این است که با توجه به وفور منابع نفت، گاز و به طور کلی انرژی در کشور، به مصرف بی‌رویه این منابع ادامه دهیم. تفکر صحیح این است که با استفاده از پوشش مناسب‌تر و نگاه داشتن دمای منازل در حدود ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی گراد علاوه بر مدیریت صحیح مصرف انرژی در کشور به کاهش آلودگی هوا نیز کمک کنیم.

شناسایی نقاط آلوده و آلاینده رود کارون

ابتکار در مورد اقدامات صورت گرفته از سوی محیط زیست برای مقابله و کنترل آلودگی‌های رود کارون، گفت: کارگروه حفاظت از کارون ذیل استانداری به ریاست استاندار و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست به طور منظم در حال پیگیری، برنامه ریزی و اقدام در این جهت تشکیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر شناسایی تمام نقاط آلوده رودخانه، همچنین شناسایی منابع آلاینده رود کارون، اظهار داشت: سیاست گذاری‌های لازم در مورد تعبیه سیستم تصفیه و پسماند آلودگی‌های کارون انجام شده و در برخی نقاط این سیاست‌ها در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور با یادآوری روال برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی، افزود: براین اساس به وزارتخانه‌های نفت و صنعت اعلام شده است که برنامه خود برای حل معضلات و رعایت استاندارد‌ها را ارئه نمایند تا بر اساس برنامه ارائه شده، مهلت زمانی مشخصی برای رفع کامل آلایندگی تعیین شود.

وی با بیان اینکه تذکرات لازم به واحدهای مسئول به صورت کتبی و شفاهی داده شده است، گفت: بسیاری از این واحد‌ها مجهز به سیستم پایش آنلاین هستند و اطلاعات خروجی از آلاینده‌های آن‌ها نیز به طور همزمان توسط کار‌شناسان استانی سازمان حفاظت محیط زیست رصد می‌شود، همچنین پیگیری‌های دیگری از طریق برنامه خوداظهاری واحد‌ها، همچنین نظارت و بازرسی مداوم مسئولان محیط زیست استان در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین کاهنده آلایندگی‌ها، لزوم بهره گیری از این ظرفیت‌ها برای حفظ محیط زیست ضروری است.

ابتکار ضمن تاکید بر این موضوع که بر اساس قانون، ایجاد هر نوع آلودگی در محیط زیست، آب و رودخانه‌ها تخلف است، تصریح کرد: چنین تخلفاتی قابل اغماض نیست و سازمان حفاظت محیط زیست با قاطعیت پیگیر وظایف قانونی خود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز