خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پدافند غیر عامل استان لرستان؛

بازدارندگی مهم‌ترین ثمره آمادگی پدافند غیر عامل

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۸۱

مدیر کل پدافند غیر عامل استان لرستان با اشاره به اینکه، پدافند غیر عامل از سه عنصر مردمداری، مردمیاری و مردبانی تشکیل شده است، گفت: مهم‌ترین ثمره آمادگی پدافند غیر عامل بازدارندگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهندس «سپهوند» در صبحگاه مشترک پدافند غیر عامل که با حضور سرهنگ «خدا مراد کبکی» معاون هماهنگ کننده، مسئولان و کارکنان انتظامی و اعضای پدافند غیر عامل در میدان صبحگاه ستاد این فرماندهی بر گزار شد، با اشاره به ضرورت حیاتی سرمایه گذاری در زمینه پدافند غیر عامل، بیان داشت: پرداختن به پدافند غیر عامل، یک ماموریت همیشگی است.

وی ضمن تقدیر از سردار «محمد قنبری» فرمانده انتظامی استان و کارکنان این فرماندهی در برگزاری این مراسم افزود: بازدارندگی مهم‌ترین ثمره آمادگی در زمینه پدافند غیر عامل است و سرمایه گذاری در این راستا به نوعی آسایش و آرامش را نیز برای مردم و مسئولان یک کشور به ارمغان خواهد آورد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان با اشاره به اینکه، پدافند غیر عامل از سه عنصر مردمداری، مردمیاری و مردبانی تشکیل شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین ثمره آمادگی پدافند غیر عامل بازدارندگی می‌باشد.

سرهنگ «کبکی»، معاون هماهنگ کننده انتظامی استان، نیز در این مراسم با اشاره به سه عامل مهم، آمادگی، آموزش و آینده پژوهی در پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند غیر عامل تنها با تهاجم دیگر کشور‌ها و دفاع از تمامیت مرزی یک سرزمین ارتباط ندارد، بلکه در صورت وقوع حوادثطبیعی از جمله سیل، زلزله و… آمادگی در زمینه پدافند غیر عامل خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

این مقام انتظامی بر لزوم بکارگیری و استفاده از حداقل امکانات در زمینه پدافند غیر عامل، بر برنامه ریزی و آموزش اصول پدافند غیر عامل تا آخرین رده، اجرای سناریوهای مختلف جهت کسب آمادگی هر چه بیشتر، توجه جدی به زیر ساخت‌های پدافند غیر عامل، استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها و… تاکید کرد.

«کبکی» با اشاره به برنامه‌ریزی هفته پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی را ترتیب داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کارگاه‌ها و رزمایش‌های تخصصی مثل رزمایش بیولوژیک و سایبری اشاره کرد.

وی گفت: رزمایش‌های مختلفی در حوزه سایبری و زیستی برگزار خواهد شد که در جریان آن‌ها نسبت به قطع برق دستگاه‌های مهم و حیاتی و بررسی راهکارهای مقابله با این تهدیدات اقدام می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز