خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

سه شنبه، وضعیت بوستان مادر با حضور شهردار بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۶۹

شورا نهاد سیاسی نیست و به نفع شهر نیست که وارد حواشی سیاسی شود اما اختلاف نظر و تضارب افکار نوعی رحمت است.

سخنگوی شورای شهر تهران از بررسی وضعیت بوستان مادر در روز سه‌شنبه و با حضور شهردار تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رضا تقی‌پور» نشست خبری صد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد بررسی وضعیت بوستان مادر در صحن شورا، گفت: بررسی وضعیت این زمین و ساخت و ساز در آن در دستور کار روز سه شنبه شورا با حضور شهردار تهران قرار دارد.

وی همچنین در مورد نامه قوه قضاییه به شورا برای توقف ساخت و ساز در این زمین گفت: کمیته‌ای برای تهیه پاسخ این نامه تشکیل شده و در نگارش آن در دست اقدام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد گزارش تفریغ بودجه شهرداری اظهار کرد: این گزارش اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه است و به حسابرس‌های این کمیسیون سپرده شده و از آنجا که بررسی این گزارش کار سنگینی است منتظریم تا حسابرس‌ها در زمان کافی گزارش خود را ارائه کنند و پس از آن بندهایی که دارای مغایرت است، در شورا بررسی شود و در مورد مغایرات اساسی پیگیری‌های قانونی صورت گیرد.

تقی‌پور در مورد حکم یکی از قضات به قلع و قمع درختان در منطقه‌ای از تهران گفت: این مساله در حال بررسی است و قرار است اقدام یکپارچه‌ای از سوی شورا در واکنش به این حکم انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران در مورد احداثادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی، گفت: اکنون مصوبه‌ای در این زمینه وجود ندارد اما اگر اصل این طرح در طرح تفضیلی موجود باشد شهرداری می‌تواند لایحه آن را برای بررسی به شورا دهد.

وی در مورد بحثاستاندارد آنتن‌ها و خطرات احتمالی آن برای شهروندان ادامه داد: متاسفانه این بحثکمی دستخوش مسائل سیاسی شده اما باید توجه داشت که تمام امواج مضر نیستند و همچنین تجهیزات این آنتن‌ها و دکل‌ها در هنگام واردات و نصب از مراجع قانونی بسیاری عبور می‌کنند، تا استانداردهای لازم را داشته باشد.

تقی‌پور افزود: از قبل قوانین و مقرراتی در این زمینه وجود داشته و در دوره چهارم نیز کارگروه ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌ها در شورای شهر تهران شکل گرفته است. در این کمیته الزامات ساماندهی آنتن‌ها و دکل‌ها پیش‌بینی شده است. این الزامات همچنین در جلساتی که با دستگاه‌های ذیربط مانند وزارت نیرو و وزارت راه و ترابری و همچنین اپراتورهای عمده تدوین شده است.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه مسائل مختلفی در مورد نصب‌ دکل‌ها همچون آسیب رساندن آن‌ها به سیمای شهر و… وجود دارد، گفت: هنوز هم برای نصب آنتن‌ها در بسیاری موارد با اعتراضات مردم مواجه می‌شویم که این امر ممکن است، پوشش‌دهی آنتن موبایل در نقاط مختلف را به خطر بیندازد. همچنین باید در نظر داشت هر تکنولوژی در کنار منافع ضررهایی دارد که با در نظر گرفتن استانداردهایی می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

تقی‌پور گفت: به هر حال اگر دکل‌ها در مناطق غیرمجازی نصب شده باشند به شهرداری منطقه برای جمع آن‌ها تذکر داده می‌شود، همچنین کلیه سیگنال‌ها پایش و امواج مزاحم شناسایی می‌‌شوند. اتحادیه جهانی مخابرات نیز اگر امواجی از خارج کشور مشکلاتی ایجاد کند درباره آن تذکر می‌دهد اما این اختیار را در مورد امواج به کشور‌ها می‌دهد که وضعیت آن‌ها را خودشان تعیین کنند.

تقی‌پور با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش آلودگی هوا گفت: آنچه به مباحثتئوری از جمله نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها برای جلوگیری از آلودگی هوا در مسائل مرتبط با حمل و نقل مربوط بوده بررسی شده است حال باید دید که توان دستگاه‌ها برای اجرای آن به چه میزان است. همچنین به دلیل نبود مدیریت واحد شهری مشکلاتی وجود دارد مانند آنچه شورا ممکن است طرحی را مصوب کند که خودروهای زیر استاندارد یورو ۴ در تهران تردد نکند اما وزارتخانه‌های مربوطه در هنگام واردات خودرو به این مساله توجه نکنند و یا نتوانند تمامی بنزین استاندارد یورو ۴ را تامین کنند.

این عضو شورای شهر در مورد لایحه دولت و طرح مجلس برای مدیریت شهری و انتخاب شهردار گفت: باید میزگردی در مورد این مساله برگزار شود. من شخصا با این لایحه مخالفم زیرا نظر اعضای شورا در تدوین آن لحاظ نشده است. بحث‌هایی در این لایحه همچون تشکیل دیوان محاسبات و یا یکپارچه شدن خزانه مطرح شده که اقدام خوبی است اما من هر مساله‌ای که اختیارات شورا بکاهد را قبول ندارم و فکر می‌کنم هر عضوی که از مردم رای گرفته است از این حق مردم صرف نظر نمی‌کند. من با اینکه حقی از شورا به یکی از سه قوا منتقل شود، مخالفم.

سخنگوی شورای شهر در مورد جناح‌بندی‌های سیاسی در شورا گفت: من از روز اول اعلام کردم که شورا نهاد سیاسی نیست و به نفع شهر نیست که وارد حواشی سیاسی شود اما اختلاف نظر و تضارب افکار نوعی رحمت است.

تقی‌پور در مورد عزل شجاع پوریان معاون اجرایی شورا که پس از انتخابات هیات رئیسه در زمانی که در سفر مکه بود، گفت: ایشان به آقای چمران گفته بودند که برای یک سال این وظیفه را قبول کرده‌اند همچنین در زمان سفر ایشان بدون اطلاع وی با مهر و امضایشان مکاتباتی صورت می‌گرفت که آقای چمران گفتند چاره‌ای جز عزل ایشان نداشتند.

تقی‌پور در مورد بحثدو شغله بودن برخی اعضای شورا اظهار کرد: شورا در این زمینه تصمیم‌گیر نیست و قوانین به صورت شفاف عنوان کردند که عضویت در شورای شهر شغل نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز