خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور اجتماعی استانداری گیلان:

محرم و عاشورای حسینی، بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۵۸

فضا‌سازی‌های محیطی، استفاده از اشعار و مراثی جهت دار و فرهنگ ساز نقش مهمی در تبیین این مناسبت‌ها دارد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: محرم و عاشورای حسینی، بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی‌های اجتماعی در راستای توسعه فرهنگ عمومی است.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز عاشورای حسینی و ۱۳ آبان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: با توجه به نقطه کانونی محرم و عاشورای حسینی در این ایام باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای ایجاد نزدیکی‌ها در جامعه بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: مردم براساس آموزه‌های دینی و مذهبی عاشورای حسینی از همه اقشار آن بدون در نظر گرفتن علایق، تلاش دارند تا ارادت خود را به صورت خودجوش به امام حسین(ع) به نمایش بگذارند.

رنجکش تصریح کرد: هیچ چیز قدرت و عظمت عاشورا و محرم را نمی‌تواند تحت الشعاع قرار دهد و ما باید بتوانیم از این قدرت و نفوذ عاشورا که خودجوش توسط مردم شکل می‌گیرد، برای محوریت قرار دادن ارزش‌های اجتماعی و مذهبی استفاده کنیم.

وی ایجاد همبستگی در اجرای برنامه‌های روز عاشورا را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تلاش دست اندرکاران باید نزدیکی دل‌ها با هدایت صحیح مردم باشد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: مردم عاشقانه و بدون واسطه به امام حسین(ع) ادای دین می‌کنند و ما باید از عشق و علاقمندی که نشانه عمیق بودن اعتقادات مردم به اهل بیت و فرهنگ شیعه است در راستای تولید ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های روز عاشورای حسینی باید به سمتی هدایت شود تا نماد یکپارچگی و مظهر دلدلگی در راستای اهداف و ارزش‌های مذهبی باشد.

وی از آمادگی استانداری گیلان در حمایت و پشتیبانی از هرگونه حرکتی که در راستای تقویت بنیان‌های دینی و مذهبی و همبستگی‌های اجتماعی باشد، خبر داد و یادآور شد: روز ۱۳ آبان، نماد مبارزه ملی علیه استکبار جهانی است که این روز هم دست آوردی از اموزه‌های عاشورای حسینی است و همه باید تلاش کنیم تا از فرصت عاشورای حسینی که همزمان با این مناسبت است برای تبیین بهتر این روز بکوشیم.

رنجکش در پایان خاطرنشان کرد: فضا سازی‌های محیطی، استفاده از اشعار و مراثی جهت دار و فرهنگ ساز نقش مهمی در تبیین این مناسبت‌ها دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز