خبرگزاری کار ایران

عارف:

نتیجه ترویج گفتمان اصلاح طلبی نظارت مردم و مشارکت آنان در همه امور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۲۸

ارتقاء و اعتلای کشور و انقلاب اسلامی از مسیر اصلاح طلبی امری ممکن و مسلم است / انجمن اسلامی معلمان مهمترین نقش را در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش و حاکمیت نظام جدید تعلیم و تربیت می‌تواند به عهده بگیرد.

محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به نشست انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان با بیان این‌که نتیجه ترویج گفتمان اصلاح طلبی نظارت مردم و مشارکت آنان در همه امور است، تاکید کرد: ارتقاء و اعتلای کشور و انقلاب اسلامی از مسیر اصلاح طلبی امری ممکن و مسلم است.

به گزارش ایلنا، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با درود و سلام به پیامبر عشق و معرفت حضرت محمدبن عبدالله و اهل بیت طاهرینش و گرامی داشت آغاز ماه محرم، ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که الهام بخش همه آزادگان و عدالت‌خواهان و شهیدان شاهدی است که عزتمندی و استقلال را در سایه جمهوری اسلامی به ملت سرافراز ایران به ارمغان آورده‌ اند ارج می‌نهیم.

لازم می‌دانم آغاز سال تحصیلی جدید را به همه معلمان عزیز که در همه شرایط و مقاطع حساس در بیدار کردن جامعه و ایجاد تحرک برای تغییر و تحول در همه عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی داشته و دارند تبریک بگویم.

هم‌نشینی و هم‌اندیشی شما عزیزان در انجمن اسلامی معلمان امری مبارک است به خصوص در این موقعیت حساس که ایران اسلامی بیش از هر زمان به همدلی و همراهی نیروهایی که انقلاب را گرامی می‌دارند و ارزش‌های آن را پاس می‌دارند، نیاز دارد.

امروز باید تلاش و سعی وافر همه فرهیختگان فارغ از هر نوع گرایش و نظری ارتقاع سطح معرفت و دانش جامعه باشد؛ چرا که در غیر این صورت کویر فقر فرهنگی و عدم آگاهی اجتماعی در سایه نزاع‌های گوناگون و متنوع آرام آرام گستره خویش را به همه بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌های روحی و فکری جامعه می‌رساند و باعثخواهد شد تا ترنم و طراوت مورد انتظار در حریق خود افروخته از بین برود.

ارتقاء و اعتلای کشور و انقلاب اسلامی از مسیر اصلاح طلبی امری ممکن و مسلم است. نتیجه ترویج گفتمان اصلاح طلبی نظارت مردم و مشارکت آنان در همه امور است که از مسیرهای شناخته شده قانونی و مدنی میسر است. انجمن اسلامی معلمان هم به دلیل قدمت و اصالت خود و هم به دلیل اینکه توسط والاترین انسان‌های جامعه یعنی " معلمان " هویت می‌یابد و هم به این دلیل که تربیت آینده سازان ایران عزیز را عهده‌دار است و مهمترین نقش را در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش و حاکمیت نظام جدید تعلیم و تربیت می‌تواند به عهده بگیرد یکی از مهمترین تشکل‌های قانونی و مدنی است که می‌تواند سهم بسیار مهمی در اصلاح نظام آموزشی کشور بر عهده داشته باشد.

این مهم همت و تلاش نیروهای دلسوز کشور نظیر شما عزیزان را می‌طلبد. من نیز به عنوان معلمی کوچک و عضوی از دریای خروشان مردم و جریان اصیل اصلاح طلبی، همراه شما خواهم بود.

امید دارم شاهد گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های مسئولانه و جمعی تشکل‌ها و احزابی که همواره در مسیر ارزش‌های انقلاب و صلاح و اصلاح امور حرکت کرده‌اند، باشیم. طرح مباحثمبتلا به جامعه و گفت‌وگو درباره آنها و یافتن راه‌های منطقی‌تر و بهتر به سوی اهداف والای انقلاب اسلامی که از جمله مهمترین آنها، مردم‌سالاری دینی است و فراهم آوردن فضای امن و آزاد برای مشارکت همه آنان که به سربلندی ایران و برخورداری معنوی و مادی ملت می‌اندیشند، از اولویت‌هایی است که ملت و دولت و همه جریان‌های فعال و مسئولیت‌شناس سیاسی باید به آن اهتمام ورزند. توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز