خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد

بدهی دستگاه‌ها به اوقاف همدان ۳۰میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۲۶

دستگاه‌های دولتی بدهی ۳۰ میلیارد تومانی به اداره اوقاف و امور خیریه استان دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در جمع اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌های ماه محرم افزود: امسال در استان همدان ۳برنامه به عنوان شاخص برنامه‌ها اعلام می‌شود که در ایام ماه محرم در بقاع متبرکه در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه تعداد برنامه‌های قابل اجرا در استان بیش از ۳برنامه است اعلام کرد: شاخص برنامه‌هایی که این اداره در نظر دارد با مساعدت واقفان اجرا کند " طرح بصیرت عاشورایی " در سطح استان و در بقاع متبرکه شاخص است که در این طرح مبلغان استان و ۴۳ مبلغ از استان قم در نظر دارند در کنار عزاداری‌ها فلسفه قیام عاشورا را برای مردم بیان کنند.

زین العابدینی از دیگر برنامه‌های این اداره به تجمع بزرگ عاشورایان اشاره کرد و گفت: در روز دوم ماه محرم در بقاع متبرکه در سطح استان برنامه تجمع بزرگ عاشورایان با شعار " لبیک یا حسین " را داریم که این تجمع در شهرستان همدان در محل امامزاده عبدالله برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری همایش بزرگ «رهروان زینبی» در روز ۱۲ محرم خبر داد و عنوان کرد: این همایش ویژه بانوان در بقاع شاخص هر شهرستان به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال روز عاشورا و ۱۳ آبان با هم مصادف شده‌اند گفت: در این روز همایشی با شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

زین العابدینی انتشار اوراق وقفی در استان را اتفاقی خوب دانست و با اعلام رضایت از این موضوع اظهار کرد: در سال جدید مجوز انتشار اوراق وقفی در استان داده شد که در حال حاضر بانک ملت متولی این امر است اما واقفان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به سازمان اوقاف و امور خیریه از این اوراق خریداری کنند در حالی که در ایام ماه محرم این اوراق در بقاع متبرکه توسط نماینده بانک و اداره اوقاف نیز عرضه می‌شود.

حجت الاسلام زین العابدینی با اعلام هدف توزیع اوراق وقف افزود: امسال بیمارستان سرطانی استان فارس هدف اداره کل اوقاف است و موقوفات استان همدان توسط اوراق وقفی به این بیمارستان جهت تجهیز و تکمیل امکانات داده می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت برگزاری طرح «مهر تحصیلی» در استان عنوان کرد: ۲ هزار بسته در این طرح به دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و… شامل بهترین لوازم التحریر‌ها با طرح ایرانی اسلامی توزیع و به دانشجویان نیازمند به صورت وجه نقدی برگزار شد.

زین العابدینی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نوع نیت وقف در کشور وجود دارد افزود: در استان همدان بحثازدواج، خوابگاه، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات از اولویت‌های وقف‌های جدید است.

مدیرکل اوقاف استان همدان عنوان کرد: در سال جدید در استان همدان ۲۰ وقف جدید صورت گرفته و در حال حاضر ۷۰۰ موقوفه با ۴۰هزار رقبه داریم که سند ۱۸هزار رقبه منقضی شده و از واقفین خواست تا نسبت به تنظیم مجدد سند وقف خود به این سازمان مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز