خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل شهرداری تهران مطرح کرد:

خریداری بیش از ۶۰ درصد تجهیزات مترو از تولیدکنندگان داخلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۱۱

اگر اشکالی در محصولات بود مشتریان نباید از صنعتگران داخلی قهر کنند بلکه باید به آن‌ها فرصت دهند تا ایرادات خود را اصلاح کنند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: بیش از ۶۰ درصد تجهیزات مترو از تولیدکنندگان داخلی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر تشکری هاشمی در افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای عرضه توانمندی‌های صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها، وزارت کشور و وزارت راه و همین طور دیگر بخش‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا محصولات مورد نیاز را از صنعتگران داخلی تهیه کنند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرد: صنعتگران نیز باید نیاز مشتری را بدانند و متناسب با نیاز آن‌ها و کیفیت مورد نظر آن‌ها محصولات خود را ارائه کنند و اگر اشکالی در محصولات بود مشتریان نباید از صنعتگران داخلی قهر کنند بلکه باید به آن‌ها فرصت دهند تا ایرادات خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت از تولیدکننده داخلی می‌توانیم از واردات بی‌نیاز شویم، گفت: اکنون بیش از ۶۰درصد از تجهیزات متروی تهران از تولیدکنندگان داخلی خریداری می‌شود. همچنین اکنون هیچ اتوبوسی به طور مستقیم از تولیدکنندگان خارجی خریداری نمی‌شود.

تشکری هاشمی افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی است تا محصولات خود را نه تنها به شهرداری تهران بلکه به دیگر شهرداری‌ها نیز ارائه کند.

وی با بیان اینکه پس از این نمایشگاه مذاکره‌ای را با تولیدکنندگان خواهیم داشت، افزود: در گذشته نیز در بخش اتوبوس‌ها نیز آثار مثبتی را در استفاده از تولیدکنندگان داخلی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه وسائل موجود در این نمایشگاه همه از استاندارد‌های یورو ۴ و یورو ۵ برخوردارند، افزود: در بخش طراحی اتاق اتوبوس‌ها در کشور کاملا توانا هستیم اما در بخش تولید شاسی، موتور و گیربکس اتوبوس‌ها هنوز این توانایی را نداریم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گقت: با کارخانه‌های تولید تجهیزات کشور صحبت کردیم تا تعمیرات پیشگیرانه را در مورد تجهیزات مترو انجام دهند، اگر چه این مسئله برای ما هزینه دارد اما به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر ۱۰ درصد ظرفیت تجهیزات با قی مانده باشد آن را تامین کنیم تا مردم به مشکل بر نخورند.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه از اولین اتوبوس استاندارد فرودگاهی تولیدشده در کشور رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز