خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان؛

فردا بندر شادگان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۰۲

با راه اندازی بندرشادگان، تحول مهمی در اقتصاد منطقه، امنیت مرز‌ها، تثبت جمعیت و بخش بازرگانی و نیز احیای تالاب شادگان شاهد خواهیم بود.

بندرشادگان، فردا، دوشنبه، با حضور استاندار خوزستان، جمعی از مسوولان و خبرنگاران در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این بندر با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار، اعم از ابنیه و راهسازی، احداثشده است. عملیات احداثابنیه و زیرساخت‌های بندرشادگان در سال گذشته به پایان رسید، اما تاکنون فعالیت‌های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی آغاز نشده بود.

با پیگیری عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، وزیرکشور، مهرماه گذشته مجوز فعالیت این بندر اقتصادی خوزستان را صادر کرد.

فاز اول بندر شادگان دارای بیش از ۳ هکتار مساحت است. کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود ۳۰ هکتار بالغ می‌شود و دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۱۰۰ هزار تن کالا درسال است که ظرفیت شناور آن پس از لایروبی به ۵۰۰ تن می‌رسد.

این شهرستان دارای بیش از ۳۰۰ فروند لنج صیادی و تجاری فعال، و بیش از ۶۵۰ قایق صیادی فعال است و دو رودخانه عظیم کارون و جراحی از کنار آن می‌گذرند. همچنین این بندر دارای ۲ خور متصل به دریا به نام‌های ابوخضیر و دورق است که قابل کشتیرانی است. شادگان دارای تالاب بین المللی به نام «تالاب شادگان» با ۵۳۷ هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب‌های کشور را شامل می‌شود.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، رونق کسب و کار در منطقه مرزی شادگان، تثبیت جمعیت منطقه با ایجاد تعلق خاطر و ارتقاء سطح امنیت مرزی را از اهداف مهم راه اندازی بندر شادگان عنوان کرد و گفت: برایند مهم این طرح، همانا تمرکز جمعیت در مرزهای استان با حس تعلق خاطراست. مردم این مناطق، مدافعان بدون سلاح نظام هستند. آنان مردمان غیوری هستند که این غیرت را در دوران انقلاب و دفاع مقدس نشان داده‌اند.

مقتدایی نقش تمرکز و تثبت جمعیت را در تقویت مرزهای بین المللی موثر دانست و گفت: تجربه جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که هرجا تراکم جمعیت بود، دشمن زمین گیر شد.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان هم اکنون قوی‌تری و ملی‌ترین مرزهای کشور را داراست. با رونق اقتصادی و ایجاد کسب و کار و درآمد برای جمعیت فعال این مناطق و نیز تثبت و تمرکز جمعیت، وضعیت مرزهای استانی و بین المللی، بیش از پیش تقویت و امنیت اقتصادی را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

مقتدایی افزود: بعد از این به سراغ هندیجان خواهیم رفت و با فعالیت بندر هندیجان، شاهد رونق اقتصادی و امنیت در این منطقه بندری خوزستان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز