خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

ضرورت تحول در بسته نظارتی طرح تحول نظام سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۰۰

برای نظارت هر چه بهتر، در استان‌ها ستادهای نظارت بر اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت جهت حذف دریافت هر گونه اخذ خارج از پرونده مالی بیمار در بیمارستان و موسسات درمانی تشکیل خواهد شد.

همایش سراسری نظارت بر امور درمان با حضور ناظران امور درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایش وضعیت برنامه‌های تحول نظام سلامت و آموزش در خصوص چگونگی اجرای کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران را از محورهای این همایش عنوان کرد.

محمد آقاجانی افزود: در این همایش شیوه ممیزی و رسیدگی به صورت حساب‌های مراکز درمانی، موارد نظارتی مرتبط با نظام پزشکی و آخرین تغییرات در سنجه‌های اعتبار بخشی، به ناظران امور درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزش داده شد.

معاون درمان در ادامه به تبیین و تشریح جایگاه و نقش حساس نظارت بر استقرار، تداوم و صیانت از برنامه‌ها و اهداف طرح تحول نظام سلامت پرداخت و گفت: با توجه به اولویت قرار گرفتن «سلامت» به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت و اعتمادی که از سوی حاکمیت به حوزه سلامت شده است، منابع لازم در اختیار حوزه سلامت قرار داده شده است بنابراین وظیفه ما و تیم‌های نظارتی دانشگاه‌ها این است که از برنامه طرح تحول نظام سلامت، حقوق هم وطنان و منابع مالی صیانت کنیم و مراقب باشیم هیچگونه تخطی صورت نگیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت اذعان داشت: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت به مرور از تصدی‌گری خود می‌کاهد، اما هر قدر این تصدی‌گری کاهش یابد ۳ امر سیاستگذاری، تامین منابع، نظارت و ارزشیابی به عنوان سه تکلیف اصلی وزارت بهداشت به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی سخت‌ترین ماموریت در حوزه تحول درمان را مربوط به اجرای کتاب تعرفه‌ها و برخورد با متخلفان دانست و گفت: بر این اساس از ۱۵ آبان ماه سالجاری بیش از پیش و با تمام قدرت و سرعت باید به وظایف خود در حوزه نظارت عمل نماییم. لذا تحول در بسته نظارت بسیار ضروری به نظر می‌رسد و باید ساز و کار‌ها و روش‌های نظارتی به صورت کیفی و کمی تغییر یابد. که در این راستا به روز کردن اطلاعات، دانش ناظران و شیوه‌های نظارتی امری بدیهی است.

آقاجانی در ادامه گفت: برای نظارت هر چه بهتر، در استان‌ها ستادهای نظارت بر اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت جهت حذف دریافت هر گونه اخذ خارج از پرونده مالی بیمار در بیمارستان و موسسات درمانی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: ۳ مولفه هوشیاری، دقت و سرعت تیم نظارتی، ضامن اجرای هر چه بهتر و پیشرفت برنامه‌های وزارت بهداشت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز