خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

اگر مذاکرات تا مدت‌های مدید طول بکشد، باز هم پیروزی با ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۶۲

تا جایی که به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود، ما طالب مذاکره‌ایم و هیچ‌گاه هم از مذاکره و گفت‌وگو رویگردان نبوده‌ایم.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: مطمئن هستیم که در نهایت ولو اینکه مذاکرات تا مدت‌های مدیدی طول بکشد، برد با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌کنی که عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در خصوص حکم اعدام دولت عربستان برای شیخ نمر گفت: این حکم بیش از آنکه قضایی باشد، حکمی سیاسی است.

وی با بیان اینکه کار آیت‌الله نمر رساندن صدای اعتراض شیعیان به گوش مسئولان است، اظهار داشت: شیعیان عربستان تحت فشار بوده و خواستار این هستند که حقوق‌شان مانند دیگر اتباع آن کشور مورد رعایت قرار گیرد و از حقوق مساوی برخوردار باشند. وی هیچ جرم دیگری مرتکب نشده‌ که مستوجب زندان باشند؛ چه رسد به حکم اعدام.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در خصوص اینکه چقدر به رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای امیدوار هستید، تصریح کرد: تا جایی که به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود، ما طالب مذاکره‌ایم و هیچ‌گاه هم از مذاکره و گفت‌وگو رویگردان نبوده‌ایم.

ولایتی با بیان اینکه مذاکرات در چارچوب اصولی که مقام معظم رهبری مشخص کرده است، صورت می‌گیرد، یادآور شد: این چارچوب چیزی جز دفاع از حقوق و منافع حیاتی ملت ایران که می‌خواهد از انرژی هسته‌ای به شکل صلح‌آمیز و در چارچوب قوانین بین‌المللی و تحت نظارت‌های جهانی استفاده کند، نیست و مذاکره‌کنندگان ما هم در این چارچوب حرکت خواهند کرد و استدلال قوی دارند و به کار ادامه می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امریکایی‌ها و بعضی از اعضای ۱ + ۵ خلاف قوانین بین‌المللی می‌خواهند ایران از حق طبیعی‌ خود محروم شود و ایران هم در برابر این نظر و خواسته ایستادگی می‌کند.

وی با یادآوری اینکه مذاکره‌کنندگان از مواضع جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی نخواهند کرد، تاکید کرد: مطمئن هستیم که در نهایت ولو اینکه مذاکرات تا مدت‌های مدیدی طول بکشد، برد با جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری که با ابتکار وزارت امور خارجه برگزار می‌شود، چیست، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی خشونت است؛ یعنی از ابتدای انقلاب تاکنون گروه‌های منحرف و وابسته تعداد زیادی از بزرگان و مسئولان نظام و مردم بی‌گناه را ترور کردند و در جریان جنگ تحمیلی هم مردمان ما در شهرهای مختلف زیر بمباران موشک‌های صدامی بودند که مورد حمایت غربی‌ها بود.

ولایتی در پایان ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه خشونت و افراطی‌گری مخالف است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز