خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس:

قربانی تجارت آموزشی دانش آموزان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۰۳

قربانی این ناکارآمدی و تجارت آموزشی دانش آموزان هستند که از مقاطع ابتدایی تا پایان دوره متوسطه ناچار به استفاده از کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و یا رفتن به کلاس‌های تست‌زنی و آمادگی کنکور می‌شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و پرورش باید فرصت‌های آموزشی برابر باشد، گفت: وجود گرایش‌هایی همچون آموزش‌های گسترده غیر سیستمی، نشانگر ضعف مدیریت در سالیان گذشته تاکنون بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین فرهنگی در همایش توسعه و عدالت آموزشی افزود: طبق قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران آموزش رایگان است اما آنچه در عمل می‌بینیم، ناکارآمدی در این موضوع و پرداخت شهریه‌های سنگین و گزاف در مقاطع ابتدایی، ‌راهنمایی و متوسطه است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ناکارآمدی سیستم آموزشی در سالهای گذشته در برخی از مسائل کاملا نمایان است؛ به گونه‌ای که دانش آموز در درسی مانند زبان خارجه، پس از شش سال تحصیل و آموزش همچنان قادر به مکالمه کوتاه نیست حال آنکه آموزشگاه‌های غیرسیستمی آموزش وپرورش این موضوع را تنها در مدت شش ماه یا یکسال انجام می‌دهند.

وی توضیح داد: قربانی این ناکارآمدی و تجارت آموزشی دانش آموزان هستند که از مقاطع ابتدایی تا پایان دوره متوسطه ناچار به استفاده از کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و یا رفتن به کلاس‌های تست‌زنی و آمادگی کنکور می‌شوند.

فرهنگی افزود: متاسفانه بایستی اعتراف کرد که تاثیر آموزش و پرورش در بحثآموزش عالی خیلی زیاد است و آموزش و پرورش در این زمینه کارنامه مثبتی ندارد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی آموزش و پرورش کشور متذکر شد: با ارزیابی وضع موجود و مقایسه آن با وضع مطلوب می‌توان گفت که ۵۰ درصد تا رسیدن به وضع مورد نظر فاصله داریم.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت ترک تحصیل هم از مسائل مهم و ریشه‌ای در حوزه عدالت آموزشی است، افزود: زیرا توسعه و مسائل مربوط به آن همچون برخورداری و یا عدم برخورداری اقتصادی بر میزان پراکندگی ترک تحصیل دانش آموزان موثر است.

وی توضیح داد: هم اکنون بالا‌ترین میزان ترک تحصیل میان میانگین سنی ۱۱ تا ۱۷ سال و در میان دوره‌های تحصیلی در مقطع متوسطه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز