خبرگزاری کار ایران

کردستان ظرفیت تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۵۳

استان کردستان ظرفیت های خوبی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک دارد.

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: استان کردستان ظرفیت های خوبی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک دارد.

به گزارش ایلنا، مجید جوانمرد روز شنبه در نشست هم اندیشی توسعه کشاورزی پایدار در سنندج افزود: کردستان از ظرفیت کشاورزی مطلوبی برخوردار است اما توانمندی های این بخش به خوبی شناسایی نشده است.

وی شناسایی ظرفیت های بخش کشاوری استان کردستان را ضروری دانست و یادآور شد: ۹۰ درصد توت فرنگی تولیدی ایران به استان کردستان اختصاص دارد و این استان قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود.

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اظهار کرد: کشت بافت گیاهان دارویی، تنوع فیتو شیمیایی(مطالعه ترکیبات شیمیایی گیاهان) و ژنتیکی، زراعت و اهلی سازی از محورهای پژوهشی گروه مهندسی زراعی در حوزه تحقیقات کشاورزی است.

جوانمرد همچنین گفت: ژنتیک و اصلاح دام و پژوهش های تغذیه ای برای بهبود رشد از محورهای پژوهشی گروه دام طیور آبزیان به شمار می رود.

وی با اشاره به این که سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران سال ۵۹ تاسیس شده و اقدامات عمده این مرکز مربوط به کشاورزی کاربردی است، نقش توسعه فناوری در تحقیقات کاربردی را مهم ارزیابی کرد و افزود: ورود به حوزه توسعه فناوری در زمینه تحقیق محصولات کشاورزی ضروری است.

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: مرکز بین المللی حلال ایران، مرکز طراحی ساخت آزمون و ارزیابی ماشین های کشاورزی، مرکز فنی کشاورزی و مرکز تولید حشرات مفید از مراکز جدید سازمان پژوهش علمی کشور است.

جوانمرد، برگزاری همایش های ملی و بین المللی در کردستان را ضروری دانست و گفت: این همایش ها می تواند راهکارهای منطقی و مناسبی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ارایه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز