خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

۳ هزار کارگر ساختمانی یاسوج در نوبت بیمه

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۷۳

«علاوه بر ۳ هزار کارگری که در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند حداقل ۲ هزار کارگر ساختمانی دیگر کارت مهارت دریافت کرده‌اند اما سهمیه‌ای نیست تا آنان را برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه ثبت نام کنیم.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی یاسوج گفت نزدیک به ۳ هزار کارگر ساختمانی این شهرستان در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

«علی اکوانیان» در این باره به ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی در یاسوج تا پایان خرداد امسال کارگران ساختمانی را بیمه می‌کرد اما بیش از چهار ماه است که با توقف این روند از جانب سازمان تامین اجتماعی، حتی یک کارگر ساختمانی هم در این شهرستان بیمه نشده است.

او افزود: علاوه بر ۳ هزار کارگری که در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند حداقل ۲ هزار کارگر ساختمانی دیگر کارت مهارت دریافت کرده‌اند اما سهمیه‌ای نیست تا از آنان برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه ثبت نام کنیم.

این فعال صنفی در ادامه تاکید کرد: این آمار با محاسبه کارگران ساختمانی شهرستان‌های همجوار به مراتب بیشتر می‌شود.

او با خوب ارزیابی کردن همکاری اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویر احمد با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان، گفت: وقتی از مسئولان این اداره می‌پرسیم چرا بیمه کارگران ساختماین را متوقف کرده‌اند به ما می‌گویند سازمان اجازه نمی‌دهد و هنوز سهمیه‌ای برای ما نفرستاده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی یاسوج در پایان با اشاره به سوء استفاده شاغلان سایر صنوف از کارت مهارت کارگران ساختمانی برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: اگر فنی و حرفه‌ای در صدور کارت‌های مهارت برای کارگران ساختمانی با انجمن‌های صنفی تخصصی مربوطه همکاری کند تا متقاضیان بر اساس آیین نامه‌ای مدون و بازرسی دقیق غربال شوند، آمار این سوءاستفاده تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز