خبرگزاری کار ایران

بابیش از یک میلیارد ریال، صرفه‌جویی ارزی:

بومی‌سازی یکی ازگیربکس‌های دور متغیر واحد نورد سرد فولاد مبارکه

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۶۱

با بومی‌سازی یکی ازگیربکس‌های دورمتغیر(PIV) واحد نورد سرد فولاد مبارکه علاوه بر اینکه دانش فنی ساخت این تجهیز در کشور نهادینه شد با بیش از یک میلیارد ریال، صرفه‌جویی ارزی در این شرکت فراهم شد.

کارشناس گواهی کیفیت بومی‌سازی فولاد مبارکه در خصوص عملکرد این گیربکس اظهار داشت: گیربکس دور متغیر یکی از تجهیزات کلیدی قیچی هالدن است و با مجموعه لولر و گیربکس اصلی قیچی هالدن ارتباط دارد. قیچی هالدن یکی ازحساسترین تجهیزات خطوط برش سبک واحد خطوط نهایی نورد سرد است بطور کلی وظیفه این واحد تبدیل کلاف‌های تولیدی به بسته ورق کیفی قابل مصرف در صنایعی مثل خودرو سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر حسین صفا بخش با اشاره به فرآیند بومی‌سازی یک تجهیز در فولاد مبارکه تصریح کرد: فرآیند بومی‌سازی از تهیه مدرک فنی توسط واحد مهندسی معکوس شروع شده و صحه‌گذاری مدرک تهیه شده با همکاری تیمی متشکل از واحدهای مهندسی معکوس، برنامه‌ریزی بومی سازی و گواهی کیفیت بومی‌سازی، ناحیه مصرف کننده و سازنده تا پایان ساخت قطعه ادامه خواهد یافت. واحد برنامه‌ریزی بومی سازی نظر به حساسیت‌های خاص قطعه و نوع آن، سازندگان ذی‌صلاح را شناسایی نموده و پس از برگزاری مناقصه، شرکت سازنده را مشخص می‌نماید که در خصوص این گیربکس شرکت سهندچهلستون نهایتاً با اخذ بیشترین امتیاز به عنوان سازنده قطعه مشخص گردید و فاز ساخت را با هماهنگی واحد گواهی کیفیت بومی سازی شروع کرد.

کنترل کیفی و صدور فرم گواهی کیفیت از دیگر مواردی بود که کارشناس گواهی کیفیت بومی سازی فولاد مبارکه به آن اشاره کرد و در این خصوص اظهارداشت: روال تست کنترل کیفیت قطعات بومی‌سازی علاوه بر بازرسی حین ساخت، شامل تست سرد(شبیه‌سازی شرایط کاری تجهیز و راه‌اندازی در شرکت سازنده) و تست گرم نیز است که در صورت انجام موفقیت‌آمیز تست سرد، فرم مجوز حمل به مجتمع صادرشده و تجهیز، تحویل ناحیه مصرف‌کننده می‌شود، در ادامه پس از نصب تجهیز در خط تولید و درصورت عملکرد مناسب آن در طول بازه زمانی تعریف شده، فرم گواهی کیفیت صادر می‌شود.

وی افزود: مزیت اصلی گیربکس مذکور ایجاد دور متغیر بصورت پیوسته و مداوم برای مکانیزم تغییر طول برش قیچی پرنده است. این نوع گیربکس در اکثر خودرو‌های پیشرفته مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز استفاده می‌شود. در این نوع گیربکس‌ها تغییر نسبت دور ورودی به خروجی توسط یک مجموعه پولی و تسمه فلزی به نحوی انجام می‌گیرد که با حذف لغزش احتمالی بین سیستم‌های انتقال دهنده نیرو، اتلاف حرکت به حد مینیمم و دقت عملکردی ماکزیمم می‌شود.

در همین رابطه سعید جمشیدیان، سرپرست تعمیرات واحد خطوط نهایی نیز اظهار داشت: سازنده و تیم تعمیرات واحد خطوط نهایی نهایت تلاش خود را در جهت ارتقا کیفی مجموعه و رفع مغایرت‌های ساخت این گیربکس انجام دادند. جریان ساخت به طور مداوم توسط واحد گواهی کیفیت بومی‌سازی رصد گردید و نهایتا پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گیربکس در شرکت‌سازنده، گیربکس جهت انجام تست عملکردیگرم به شرکت فولاد مبارکه حمل شد و پس از نصب در خط تولید، نهایتاً پس از چند ماه عملکرد مناسب، تأییدیه تست گرم را نیز اخذ کرد.

جمشیدیان در خاتمه از حمایت‌های مدیر ناحیه نورد سرد، مدیرمحصولات پوشش دار و نهایی، رییس واحد خطوط نهایی و همکاری کارکنان تعمیرات مکانیک خطوط برش، دفتر فنی تعمیرات، واحد بومی سازی و سایر همکارانی که در تحقق این پروژه نقش داشتند، قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز