خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

اجرای برخی پروژه‌های شهرداری تبریز جلوتر از برنامه زمانبدی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۵۱

اکنون بیش از ۵۷۰ پروژه شهری با مبلغ بودجه‌ای نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست که برخی از پروژه‌های مهم شهرداری تبریز از نظر اجرا جلوتر از برنامه زمانبندی هستند.

شهردار تبریز از پیشرفت مناسب پروژه های عمرانی سال جاری و همچنین اجرای جلوتر از برنامه برخی پروژه های مهم عمرانی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه یک و هفت تبریز که با حضور معاون برنامه‌ریزی رییس جمهوری و مسئولان استانی برگزار شد، گفت: بیش از ۵۷۰ پروژه شهری با مبلغ بودجه‌ای نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست که برخی از پروژه‌های مهم شهرداری تبریز از نظر اجرا جلوتر از برنامه زمانبندی هستند.

شهردار کلانشهر تبریز افزود: با ادامه روند فعلی اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر، به مردم قول می‌دهیم تا ایام الله دهه مبارک فجر چندین پروژه بزرگ دیگر را در تبریز به بهره‌برداری رسانده و تقدیم شهروندان کنیم.

نجفی با مقایسه وضع فعلی پارک زیبای مهر ولایت با وضع بسیار نامناسب آن محل در پارسال خاطر نشان کرد: در بازدید زمستان پارسال از این محل شاهد رنج شهروندان در عبور و مرور روزانه‌شان بودیم و وضع بسیار نامناسبی حاکم بود که با افتتاح این پارک بزرگ چشم انداز بسیار زیبایی به این منطقه داده شده است.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در کلانشهرها یک مدیریت واحد شهری را اجرا کنیم گفت: دولت لایحه‌ای را درباره مدیریت واحد شهری تهیه کرده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم با اجرایی شدن این لایحه بسیاری از مشکلات موجود برطرف شود.

نجفی با تاکید بر اینکه اداره کلانشهری مانند تبریز با درآمدهای فعلی کاری بسیار سخت است گفت: در شهرداری تبریز در طول یک سال گذشته با وجود کاهش ۳۵ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی، یک و نیم برابر بودجه سال قبل وصول درآمد داشته‌ایم که عمدتا از محل درآمدهای پایدار شهرداری تبریز بوده است.

او با اشاره به اینکه با دستور استاندار آذربایجان شرقی ماموریت یافتیم که قسمتی از مترو را راه‌اندازی کنیم اظهار کرد: در حال حاضر ۷ کیلومتر از مترو تبریز با یک رام قطار راه اندازی شده است که در صورت مساعدت و قول معاون رئیس جمهور و افزوده شدن سه رام قطار دیگر تا پایان امسال، این فاز از مترو تبریز قابل بهره برداری خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به فاینانس خط دوم قطار شهری تبریز که مورد موافقت وزارت کشور نیز قرار گرفته است اظهار کرد: از دولت تقاضا داریم مساعدت شود تا از طریق EPCF ۶۰۰ میلیون دلار فاینانس خط دوم مترو تبریز را آماده کنیم.

نجفی با اشاره به موافقت و ابلاغ بانک مرکزی درباره انتشار ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری تبریز برای پروژه مترو تبریز گفت: امیدواریم با حصول مبلغ دو هزار میلیارد ریال بتوانیم بخشی از پروژه بزرگ مترو تبریز را به بهره برداری برسانیم.

شهردار تبریز همچنین با اعلام موافقت شهرداری و معاون استانداری و حل مشکل منطقه شهید مدنی در منطقه هفت تبریز گفت: بزودی ساماندهی این منطقه آغاز خواهد شد و با آماده سازی و آسفالت ریزی در آن انتظارات چند ساله شهروندان محقق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در آینده بسیار نزدیک ۸ هکتار دیگر از پارک مهر ولایت کلنگ زنی می‌شود بیان کرد: فاز دوم پارک مهر ولایت بعد از کلنگ زنی در فاصله زمانی ۷-۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید تا تقدیم شهروندان این منطقه از تبریز شود.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به افتتاح چند پروژه مهم در حوزه شهرداری منطقه یک تبریز همزمان با افتتاح پارک مهر ولایت اظهار کرد: پروژه‌های مهمی نظیر بازگشایی خیابان پاداش، پارک ایثار، آبشار عون ابن علی و پارک فروردین در منطقه یک همزمان با این پروژه به بهره برداری می‌رسند و تقدیم شهروندان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز