خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از ورود کارگران «لوله صفا» در هفتمین روز اعتراض

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۵۳

در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران اعتصابی این کارخانه که از ابتدای تیرماه امسال حقوق نگرفته‌اند، از ورود کارگران به کارخانه ممانعت شده است.

در حالی که اعتراضات صنفی کارگران نورد و لوله صفا وارد هفتمین روز خود شده است، منابع کارگری ایلنا از ادامه تعطیلی‌ این واحد صنعتی خبر می‌دهند.

کارگران معترض نورد و لوله صفا امروز(شنبه سوم آبان) به ایلنا خبر دادند در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران اعتصابی این کارخانه که از ابتدای تیرماه امسال حقوق نگرفته‌اند، از ورود کارگران به کارخانه ممانعت شده است.

بر اساس این گزارش، کارگران امروز(سوم آبان) انتظار داشتند طبق روال معمول بعد از تعطیلی ۴ روزه سر کار خود حاضر شوند اما کارفرما بطور غیر منتظره‌ای، درب‌های کارخانه را بر روی آنان بسته است.

به گفته کارگران این کارخانه، صبح امروز مسئول اداری کارخانه به نیابت از کارفرما وعده‌هایی مبنی بر پرداخت یک ماه از حقوق عقب افتاده کارگران تا بعد از ظهر امروز داده است.

کارگران می‌گویند بعد از هر بار تجمع اعتراضی، کارفرما برای خاتمه دادن به وضعیت پیش آمده یک ماه از حقوق معوقه کارگران را واریز می‌کند.

برای کارگران مشخص نیست کارفرما چند روز کارخانه را تعطیل کرده است و این موضوع باعثنگرانی آنان و حس از دست رفتن امنیت شغلی‌شان شده است.

کارگران می‌گویند به دلیل نداشتن نهاد صنفی نمی‌توانند در چارچوب قانون پی‌گیر مطالبات صنفی‌شان باشند و به همین دلیل اعتراض صنفی کارگران که از روز یکشنبه(۲۷ مهر ماه) در واکنش به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و ۱۸ ماه بیمه آغاز شده است، بدون برنامه پیش می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز