خبرگزاری کار ایران

مراسم عاشورا در مصلای رشت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۸۷

هیئت‌های عزاداری، نماز ظهر عاشورا را مد نظر داشته باشند و مراسم عزاداری ایام محرم از شب سوم در مصلای رشت برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت رشت گفت: امسال عاشورای حسینی گیلان، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با مرکزیت مصلای شهر رشت برگزار می‌شود و در این مراسم مردم اطعام می‌شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نمازجمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های اهل ایمان است.

وی به برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال عاشورای عزاداری حسینی گیلان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با مرکزیت مصلای شهر رشت برگزار می‌شود و در این مراسم مردم اطعام می‌شوند.

صدیق‌عربانی ضافه کرد: هیئت‌های عزاداری نماز ظهر عاشورا را مد نظر داشته باشند و مراسم عزاداری ایام محرم از شب سوم در مصلای رشت برگزار می‌شود.

وی با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی از یاران صدیق امام(ره) و رهبری گفت: مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله مهدوی کنی صبح روز دوشنبه، پنجم آبان، با سخنرانی محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در مصلای رشت برگزار می‌شود و مردم گیلان با حضور در این مراسم ولایت‌مداری خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت رشت از مداحان خواست تا بهترین اشعار را در مراسم‌های عزاداری انتخاب کنند و از اشعار موهن استفاده نشوند و گفت: مداحان با اشعار خود به مردم نشان دهند که انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت حسینی است.

وی بر کیفیت غذای نذری تاکید کرد و متذکر شد: برای توزیع غذا از ظرف‌های قابل بازیافت استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان استانی به جوانان، از آن‌ها خواست به فکر اشتغال جوانان گیلان باشند و از ارائه آمار غلط در این زمینه پرهیز کنند.

صدیق‌عربانی هیاهوی دشمنان در زمینه جریان اسیدپاشی در اصفهان را دروغ‌پراکنی آن‌ها علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و از دستگاه‌های امنیتی خواست در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز