خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان؛

دو هزار و ۲۹۴ هیئت مذهبی در لرستان فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۵۷

در کل استان لرستان دو هزار و ۲۹۴ هیئت مذهبی داریم که ۴۳۹ هیئت متعلق به شهرستان خرم‌آباد است که دارای کد ثبتی و مجوز هستند و حدود دو هزار و ۱۴۰ مداح نیز در استان داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: در کل استان لرستان دو هزار و ۲۹۴ هیئت مذهبی داریم که ۴۳۹ هیئت متعلق به شهرستان خرم‌آباد است که دارای کد ثبتی و مجوز هستند و حدود دو هزار و ۱۴۰ مداح نیز در استان داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، اظهار کرد: از جمله شاخص‌هایی که هیئات مذهبی پیش از محرم و در ایام محرم نیز باید مدنظر داشته باشند این است که ولایت محور، مسجد محور، نماز محور و سخنران محور باشند تا نتایج بهتری را داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هیئات مذهبی در طول سال باید برنامه‌های فرهنگی داشته باشند و به دنبال جذبجوانان برای شرکت در مراسمات نیز باشند. چراکه جوانان سرمایه ما هستند.

وی افزود: داشتن نظم و انظباط از شاخص‌های مهم است چون در این راستا هم حق‌الله و هم حق‌الناس باید رعایت شود.

مهدوی‌امین بیان کرد: مداحان ما باید از شعرهای محتوایی، حماسی و انقلابی استفاده کنند و با مفاهیم روز کار کنند و در بحثبیداری اسلامی و اتفاقات روز نیز فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف هیئت‌ها باید جوانان باشد، خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در طول سال باید برنامه‌های فرهنگی داشته باشند و به دنبال جذب جوانان برای شرکت در مراسمات نیز باشند چراکه جوانان سرمایه ما هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان افزود: در کل استان لرستان، دو هزار و ۲۹۴ هیئت مذهبی داریم که ۴۳۹ هیئت متعلق به شهرستان خرم‌آباد است که دارای کد ثبتی و مجوز هستند و حدود دو هزار و ۱۴۰ مداح نیز در استان داریم.

وی در رابطه با برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان برای دهه محرم، خاطرنشان کرد: برای مداحان سطح استان حدود ۱۰ گردهمایی توجیهی آموزشی برگزار کردیم که علاوه‌بر آن برای مسئولان هیئات نیز دوره‌های آموزشی برگزار کردیم.

مهدوی‌امین افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری اردو‌ها و برگزاری ستادهای ساماندهی هیئات شئون فرهنگی، بحثآسیب‎‌شناسی هیئات مذهبی و نظارت بر هیئات و مداحان را نیز در این راستا داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، بیان کرد: ما در سطح شهر خرم‌آباد ۶ جایگاه مرکزی داریم و همانند روال سال‌های گذشته امسال نیز به دنبال این هستیم که یک یا دو اجتماع بزرگ داشته باشیم؛ یکی برگزاری مراسم صبح تاسوعا در حسینیه ثارالله و دیگر عصر تاسوعا در خیابان انقلاب است و روز عاشورا نیز همانند روال سال‌های قبل برگزار می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز