خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قوچان:

مخالف پیوستن قوچان به خراسان شمالی هستم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۴۲

ظرفیت‌های اقتصادی و ژئو پلتیکی و به‌ویژه نیروی انسانی و مدیریتی قوچان در هر دو استان خراسان شمالی و خراسان رضوی خواستار بسیار دارد اما آنچنان که باید بخاطر خود قوچان دیده نمی‌شود بلکه به دلیل بعضی از امتیازات قوچان از جمله موقعیت مرزی آن است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس گفت: ظرفیت‌‎ها و پتانسیل‎های استراتژیک و بالقوه اقتصادی و ژئوپلتیک و مردمی و مرزی و گردشگری و تاریخی و فرهنگی قوچان، می‌تواند با یک برنامه‎ریزی بلند مدت، استان جدیدی را برای رشد و توسعه منطقه ایجاد کند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا در خراسان رضوی، هادی شوشتری در نشست شورای دبیران دبیرستان قاضی شهرستان قوچان و در پاسخ به سئوال یکی از دبیران این دبیرستان که نظر شما بر این است که قوچان در خراسان شمالی باشد یا در خراسان رضوی افزود: ظرفیت‌های اقتصادی و ژئو پلتیکی و به‌ویژه نیروی انسانی و مدیریتی قوچان در هر دو استان خراسان شمالی و خراسان رضوی خواستار بسیار دارد اما آنچنان که باید بخاطر خود قوچان دیده نمی‌شود بلکه به دلیل بعضی از امتیازات قوچان از جمله موقعیت مرزی آن است.

وی اظهار کرد: قوچان دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای است که حتی به نسبت شاخص جمعیتی این شهرستان نیز به آن در طول تاریخش نگاه نشده است و ما در یک بازه زمانی حداقل ۱۲ ساله همانند خراسان شمالی و سبزوار باید شرایط ایجاد یک استان جدید با مرکزیت قوچان را به وجود آوریم و نباید گول بعضی از حرف‌ها را که فقط برای بدست آوردن مرز قوچان است را بخوریم.

وی با بیان اینکه ما نه در خراسان رضوی خواهیم ماند و نه به خراسان شمالی خواهیم پیوست، افزود: هدف من در صورت یاری مردم این است که در یک پروسه نهایتا ۱۲ ساله قوچان با پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دارد تبدیل به مرکز استان جدیدی در این منطقه شده و با تلاش و پرهیز از سیاسی کاری و خود کم بینی‌ها یک مرکزیت را ایجاد کنیم.

شوشتری خواستار همراهی تمامی علاقه مندان و دلسوزان خالص قوچانی در این امر شد و بیان داشت: پروژه‌های بزرگ نیاز به حوصله و برنامه‌ریزی بلند مدت و صرف زمان دارد و حتی با همین نگاه بنده مخالف پیوستن فاروج به حوزه انتخابیه شیروان بودم و با پرهیز از خود کم بینی و مایوس شدن و با یکسری اقدامات میان مدت و بلند مدت می‌توانیم به این موضوع دست پیدا کنیم.

وی تعریف ۱۰۰پروژه در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی و گردشگری و خدماتی و کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی و حمل و نقلی را در راستای همین برنامه‌های میان مدت و بلند مدت دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌های کاملی برای ارتقا شهرستان به فرمانداری ویژه و ارتقا دهستان‌ها به بخش‌های جدید و ارتقا روستاها به شهرهای جدید و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه شده که بزودی خبرهای خوشی از آنها خواهید شنید.

نماینده مردم قوچان و فاروج در خانه ملت با تاکید بر پتانسیل‌های بسیار زیاد قوچان و فاروج در زمینه‌های مختلف، افزود: این دو شهرستان در کوتاه مدت و پس از گذر از شرایط خاص کشور و تحریم‌ها می‌توانند با پرهیز از خود کم بینی که یکی از موانع توسعه است و برنامه‌ریزی درست به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

شوشتری همچنین بر لزوم تسریع در انجام پروژه‌های ساماندهی ورودی و خروجی‌های شهر و نیز میدان ورزش و استادیوم قوچان و نیز پروژه‌های مجتمع فرهنگی و هنری و یادمان استاد حاج قربان سلیمانی که اعتبارات آنها نیز اخذ و تخصیص داده شده است تاکید و اظهار کرد: لازم است تا فرماندار و شهردار و مسئولان شهرستان قوچان هرچه سریعتر این پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز