خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان اصفهان خبر داد:

اصفهان رکوردار حوادثجاده‌ای در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۸۶

اصفهان به دلیل موقعیت ترانزیتی و موقعیت جغرافیایی که دارد همچنان رکوردار حوادثجاده‌ای در کشور است چرا که در۶ ماهه سال جاری، یک هزار و ۴۶۳ موردعملیات جاده‌ای در آن انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین پروژه‌های داوطلبی را انجام می‌دهد، افزود: «طرح نیابت» که طرح حمایت از سالمندان است و نیز «طرح پنجره‌های امید و التیام» از جمله این طرح‌ها است که طرح نیابت به عنوان طرح بر‌تر فدراسیون هلال‌احمر شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن مومنی به مناسبت هفته ایمنی و کاهش بلایای طبیعی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم امسال جمعیت هلال احمر استان اصفهان، برگزاری یک همایش بین‌المللی است گفت: دراین راستا در حال امضا سند خواهر خواندگی با شهر فلورانس ایتالیا هستیم تا بتوانیم این کشور را هم در این اجلاس دعوت کنیم.

وی سپس با بیان آمار بالای حوداثجاده‌ای در اصفهان گفت: استان اصفهان یک چهار راه عبوری و نیز شهر گردشگری با جاذبه‌های زیاد است اما به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد شاهد حوادثجاده‌ای زیاد درآن و در طول ماه‌های مختلف سال هستیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل موقعیت ترانزیتی که دارد همچنان رکوردار حوادثجاده‌ای در کشور است که در مقام مقایسه با استان دوم فاصله زیادی دارد، ادامه داد: عملیات‌های انجام شده در ۶ ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۵۴۳ مورد عملیات در استان اصفهان است که یک هزار و ۴۶۳ مورد آن عملیات جاده‌ای بوده است.

مومنی تاکید کرد: با توجه به اینکه تمام مسافران از شمال به جنوب و از غرب به شرق و بالعکس از این استان گذر می‌کنند بنابراین ین موضوع سبب شده که بیشتر خواب آلودگی و خستگی رانندگان در این نقطه انجام گیرد و این استان رکوردار حوادثجاده‌ای در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه پس از جدا شدن استان البرز با تهران، استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، بیان داشت: استان گرچه اصفهان از حوادثو بلایای طبیعی مصون است، اما به واسطه صنعتی بودن دارای بالا‌ترین آمار حوادثصنعتی و جاده‌ای است.

مومنی با بیان اینکه ۴۲ حادثه ساحلی؛ ۳۷۲ مورد خدمات حضوری پایگاه‌ها و نیز ۳۱ مورد خدمات مناسبتی در اصفهان انجام شده است خبر داد وتصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ مورد سیل و آبگرفتگی، ۹۷ مورد صنعتی و کارگاهی و ۷۵ مورد حادثه کوهستانی ثبت شده است.

وی گفت: طی شش ماهه اول امسال ۸ هزار و ۷۴۴ حادثه دیده از سوی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان اصفهان مجموع کل حادثه ‌دیدگان این ۶ ماه را ۸ هزار و ۷۴۴ مورد دانست و افزود: از این تعداد بیش از نصف آن و حدود ۴ هزار و ۹۲۱ مورد حوادثجاده‌ای بوده است که یک هزار و ۳۹۸ مورد آن را خود مردم مراجعه کرده‌اند‌.

مؤمنی با اشاره به اینکه نقاط حادثه‌خیز در اصفهان زیاد است، افزود: یکی از دلایل آن تعداد پایگاه‌های هلال‌احمر است و این حوادثتلنگری برای اعلام آگاهی مردم جهت پیشگیری است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به دادرس با همکاری آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: اصفهان قطب آموزش بین‌المللی کشور است و از کل کشور و نیز سایر کشور برای آموزش به خصوص در زمینه درمان اضطراری به اصفهان سفر می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان اصفهان با وجودی که وظیفه آن‌ها تنها امداد و نجات و حلقه اتصالی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان بود امروز در امر پیشگیری و درمان نیز وارد شده است، گفت: در حال حاضر مقدمات تاسیس دو درمانگاه را در سطح استان اصفهان ایجاد کردیم.

وی به طرح ساخت درمانگاه‌های هلال‌احمردر اصفهان اشاره کرد و افزود: نخستین درمانگاه هلا‌ل‌احمر در کهریزسنگ نجف‌آباد وبه همت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر این شهرستان به زودی افتتاح می‌شود که پیش‌بینی می‌شود دو درمانگاه دیگر نیز تا پایان سال بهره‌برداری شود.

مؤمنی تأکید کرد: این درمانگاه‌ها با کمک پزشکان عضو جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان اداره می‌شود که پشتوانه‌ای برای درمانگاه عمومی و کلینیک‌های تخصصی هستند. البته این درمانگاه‌ها به شکل درمانگاه‌های عمومی و کلینکهای تخصصی به نیازمندان و مراجعین خدمت رسانی می‌کنند.

وی هلال‌احمر استان اصفهان را از جمله هلال‌احمرهای فعال در امر امداد و نجات عنوان کرد و گفت: در دانشکده علمی و کاربردی هلال‌احمر فوق دیپلم و فوق لیسانس امداد و نجات تدریس می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بابیان اینکه از بین ۳۶۰ پایگاه هلال‌احمر کشور، پایگاه نجف‌آباد بیشترین عملیات را سطح کشور داراست ادامه داد: در راستای آماده‌سازی نیرو‌های هلال احمر در سطح استان هر ما در یکی از مناطق هفت گانه استان مانوری را برگزار می‌کنیم که تاکنون در ۶ ماه اول سال در کل استان حدود ۳۳۶ مانور برگزار شده است و با توجه به افزایش حجم تصادفات و حوادثدر طول سال این رقم افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین خبر از سفر دبیر کل فدراسیون هلال‌احمر به ایران خبر داد و گفت: در سفر سه روزه یک روز وی به اصفهان سفر می‌کند. رئیس هلال احمره ۲ سال گذشته به اصفهان سفری داشت در حال حاضر با عوض شدن رئیس فدراسیون جهانی هلال احمر، یک ماه دیگر رئیس جهانی بازدیدی از ایران دارد که یک روز سفر آن در اصفهان می‌گذرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به مشکلات بخش اعتباری اشاره کرد و افزود: بسیاری از اقدامات هلال‌احمر با کمک خیران انجام می‌شود.

مؤمنی در مورد شایع شدن ورود بیماری ابولا توسط حجاج افزود: ورود این آلودگی بیماری ابولا را تأیید نمی‌کنم و تکذیب می‌کنم.

وی از برنامه‌های آتی هلال‌احمر را طرح تحول آموزش دانست و تصریح کرد: این طرح پژوهشی در استان و در سال ۱۴۰۴ کلید خورده است.

وی با اشاره به اتفاقات و حوداثی که در منطقه دهق و علویجه می‌افتد افزود: یکی از مهم‌ترین مناطق نیازمند به جمعیت هلال احمر است که مورد توجه ما نیز قرار گرفت و مرکزی نیز در این منطقه تعبیه شد در ابتدا نیز مسئولان این شهر روی تأسیس آن تأکید بسیاری داشتند اما متأسفانه بعد از صحبت‌ها اولیه پیگیری نشد و ما در حال حاضر نیز منتظر پیگری در این راستا هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز