خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان دردواکنش به پلمپ سیستم مازوت سوز نیرو گاه‌های اصفهان:

کاهش ۲۵ درصدی آلودگی هوای اصفهان در ۶ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۹۹

در۶ ماه گذشه در استان اصفهان، میزان آلودگی‌ها ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته و خوشبختانه هوای قابل تنفسی در منطقه داشتیم.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه با اجرایی شدن حکم پلمپ سیستم مازوت سوز نیروگاه‌ها از ابتدای سال جاری، میزان آلودگی هوای شهر اصفهان، ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است، گفت: مسئلهٔ زیست محیطی در استان اصفهان و خصوصا شهر اصفهان، یکی از مشکلات و مسائل اساسی و حیاتی است که از مطالبات اصلی مردم است و با توجه به اثرات مخربی که بر روی بهداشت و سلامت و روان مردم دارد از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور ادامه داد: در سال گذشته شاهد روزهای متمادی بودیم که شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف با هوای ناسالم، در مرحلهٔ هشدار یا حتی بحران مواجه بودند که این امر باعثتعطیلی و اختلال در زندگی مردم می‌شد.

وی با بیان اینکه با تلاش مستمر و پیگیری‌های فراوان در سال گذشته طرح پایش کنترل آلودگی هوای منطقهٔ اصفهان به تصویب رسید، اظهار داشت: در این طرح ۳۸ اقدام اساسی و ۶۰ پروژه باید انجام شود و به دلیل اینکه حدود ۷۰ درصد از آلودگی‌ها مربوط به حمل و نقل و تردد اتومبیل‌ها است، بار اصلی اقدامات بر دوش مدیریت شهری است.

استاندار اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری این طرح و کنترل آلودگی در اصفهان به مرحلهٔ اجرا در آمده است و در حدود ۳۰ دستگاه اجرای استان ملزم به اجرای برنامه‌ها هستند و فاز اول این طرح تا پایان سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

وی به آلودگی‌های ناشی از فعالیت نیروگاه‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی رغم ضرورت فعالیت نیروگاه‌ها برای تامین برق و آسایش جامعه در هر ۲۴ ساعت، ۵۰۰ تن گوگرد به اضافهٔ ده‌ها تن مواد مضر‌تر از گوگرد در هوای اصفهان تخلیه می‌شود.

زرگرپور به کمبود گاز برای مصرف نیروگاه اشاره کرد و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و جسارت دستگاه قضایی استان حکم پلمپ سیستم مازوت سوز نیروگاه صادر شد و ازابتدای امسال این حکم اجرا شد و در ۷ ماه گذشتهٔ سال جاری این نیروگاه‌ها تنها از سوخت گاز برای تولید برق استفاده می‌شود.

استاندار اصفهان به نتایج این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در ۶ ماه گذشه میزان آلودگی‌ها ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته و خوشبختانه هوای قابل تنفسی در منطقه داشتیم.

مدیر ارشد استان با اشاره به سرد شدن هوا و کمبود گاز گفت: اگر در کشور کمبودی وجود داشته باشد باید برای همه شهر‌ها به صورت عادلانه وجود داشته باشد و اگر شرایط به گونه‌ای پیش رفت که واقعا وضعیت برق در استان اصفهان با محدودیت مواجه شد تصمیم خواهیم گرفت که موقتا پلمپ بازشود و یا نه که این موضوع نیز به نظر مردم و دادستان باز می‌گردد.

وی به توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ اشاره کرد و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و یک کار نرم افزاری خلاقانه تولید و توزیع بنزین پاک یعنی بنزینی با کیفیت بین یورو ۳ و یورو ۴ در اصفهان آغاز شد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ۳ واحد از بنزین پاک پالایشگاه و یک واحد از بنزین سوپر وارداتی یورو ۴ مخلوط می‌شود و طبق آزمایش‌های صورت گرفته این بنزین تولیدی تمام مشخصات بنزین یورو ۴ را دارد.

وی گفت: این تولید تا پایان سال جاری اتفاق خواهد افتاد تا با حل شدن مشکلات پالایشگاه، پالایشگاه اصفهان بتواند به صورت کامل بنزین یورو ۴ تولید کند.

زرگرپور با بیان اینکه مشکلی در حجم تولید وجود ندارد، اظهار داشت: از ابتدای توزیع بنزین یورو ۴ در هر روز ۵-۶ پمپ از این بنزین برای سوختگیری جدید خود استفاده می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: خوشبختانه بر اساس اعلام معاون پخش و پالایش وزارت نفت در ارتباط با تحویل سوپر یورو۴ مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌های کافی به اندازهٔ نیاز موجود است و می‌توانیم کل محدودهٔ استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی اضافه کرد: با توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ در استان میزان گوگرد و مواد سرطان زا موجود در هوای اصفهان به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز