خبرگزاری کار ایران

«آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» در نشر پیدایش

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۵۰

«آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» داستانی که عنوان کتاب از نام آن برگرفته شده - در بیست دقیقه‌ی متوالی به وقایع و حوادثپانزده نقطه‌ی مختلف شهر تهران می‌پردازد.

از ابتدای آبان‌ماه مجموعه داستان بزرگسال «آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها خواهد رفت.

به گزارش ایلنا؛ «آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» نخستین کتابی است که از نویسنده‌ی جوانش یعنی مهدی اسدزاده به چاپ می‌رسد.

این کتاب مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه است. «حکایت سوختن سرو به…»، «جزر و مرگ»، «کارگاه آرزوبافی»، «یعنی همه زن‌ها…»، «غغغییییزززژژت‌ت‌تخخ»، «شب باشکوه شاپور درفشی»، «آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» و «طلوع کن لعنتی بجنب» عناوین این هشت داستان هستند.

«آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» داستانی که عنوان کتاب از نام آن برگرفته شده - در بیست دقیقه‌ی متوالی به وقایع و حوادثپانزده نقطه‌ی مختلف شهر تهران می‌پردازد. از دیالوگ‌های جوانانی نئشه در بام تهران شروع می‌شود؛ در بندهای جداگانه به سراغ مردی در حال خیانت به همسر، یک مادر شهید، مردی دیوانه، زنی بیمار، دختری دلربا و… در نقاط مختلف تهران می‌رود و موقعیت و وضعیت آن‌ها را به تصویر می‌کشد. سپس دوباره به جوانان ابتدای داستان پرداخته می‌شود‌ تا به این ترتیب پازلی از تهران امروز به تصویر کشیده شود.

تم حاضر در اغلب داستان‌های کتاب آتش است. در این کتاب، یک خانه، یک مرغداری، یک درخت سرو و یک دختر جوان آتش می‌گیرند؛ در تمام داستان‌ها سیگار روشن می‌شود و آتش در تمام اشکال عینی و مجازی در داستان‌ها نقش عمده‌ای دارد.

نشست نقد و بررسی «آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟»، روز پنجشنبه اول آبان‌ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۵ در دفتر انتشارات پیدایش(به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری غربی، پلاک ۸۶) برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

کارشناسان این نشست نقد، هوشیار انصاری فر و علی مسعودی نیا خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز