خبرگزاری کار ایران

معاون امور جنگل های خارج از شمال خبرداد:

کمبود شدید اعتبارات حفاظت از منابع طبیعی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۴۷

با وجود اینکه همگان به تاثیر منابع طبیعی در زنجیره طبیعت، محیط زیست و حیات انسان ها آگاهی دارند اما اعتبارات منابع طبیعی بسیار ناچیز است و پروژه های مهم به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نمی شود.

معاون مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سالانه ۳۰ هزار تخلف منابع طبیعی در کشور رخ می دهد که کنترل تمام این تخلفات توسط ماموران حفاظتی منابع طبیعی امکان پذیر نیست و باید برای مشارکت مردمی فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، طالب امین پور با بیان اینکه در کشور ما برای حفاظت از هر ۷۵ هزار هکتارجنگل یک نفر استخدام شده است، افزود: این در حالی است که در دنیا برای حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار یک نفر استخدام می شود.

وی از افزایش ۵ میلیون هکتار جنگل در یک برنامه ۱۰ ساله خبر داد و گفت: این برنامه در قالب طرح جامع ملی توسعه جنگل کشور اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این میزان افزایش سطح، استاندارد جنگل های کشور به معیارهای سازمان خواروبار جهانی نزدیک می شود.

وی تصریح کرد: توانمندسازی مردم و جوامع محلی و جلب مشارکت آنها یکی از اقدامات مهم سازمان جنگل ها برای اجرای طرح های ملی منابع طبیعی است، این در حالی است که بخش عمده ای از سازمان های بین المللی نیز معتقدند اجرای طرح های منابع طبیعی بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست.

معاون امور جنگل های خارج از شمال به کمبود شدید اعتبارات حفاظت از منابع طبیعی کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه همگان به تاثیر منابع طبیعی در زنجیره طبیعت، محیط زیست و حیات انسان ها آگاهی دارند اما اعتبارات منابع طبیعی بسیار ناچیز است و پروژه های مهم به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نمی شود.

امین پور اظهار داشت: در راستای طرح ملی مدیریت پایدار در کشور نهضت توسعه جنگل ایجاد شده و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار جنگل در سیریک با اعتبار ۳.۱ میلیارد تومان ایجاد می شود.

به گفته وی، سهم اعتبارات منابع طبیعی از بخش کشاورزی ۲۴ درصد است و ۱.۶۱ درصد اعتبار صنعت و ۰.۴۸ درصد اعتبارات تملک دارایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز