خبرگزاری کار ایران

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خبر داد:

نظارت بر نحوه هدایت آب شهری و فاضلاب‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در تامین امنیت مردم

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۴۵

غیبت اعضای کارگروه‌های استانی قابل توجیه نیست / تشکیل جلسات مداوم کارگروه‌های استانی / ساماندهی روزبازارهای استان ظرف مدت ۲ ماه

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تأکید بر حضور مستمر و مداوم اعضای کارگروه‌های استانی، از تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی وضعیت آبفا در شهرستان‌های استان و نحوه هدایت و مصرف آن‌ها در بخش‌های کشاورزی و.. به منظور تأمین سلامت و امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الله ملاصالحی در جلسه «کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان» که با حضور فرمانداران و اعضا در سالن شهدای البرز تشکیل شد، اظهار داشت: نظارت بر نحوه هدایت آب شهری و فاضلاب و پساب‌های خانگی یکی از اولویت‌های اساسی در تأمین امنیت مردم بشمار می‌رود.

وی تصریح کرد: آب‌های آلوده فاضلاب نباید صرف آبیاری محصولات کشاورزی، سبزی، صیفی و… شود چرا که چرخه معیوبی از انواع بیماری‌ها را به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز پساب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی را سرمنشاء آلوده کنندگی‌های زیست محیطی نیز دانست و تشکیل کمیته‌ای ویژه، به منظور بررسی وضعیت فاضلاب و پساب‌های شهرستانهای استان بالاخص در شهرهای احداثی جدید را در دستور کار این معاونت قرار داد.

ملاصالحی همچنین با اشاره به آغاز فصل بارندگی، مدیریت آب‌های سطحی را نیز ضروری دانست ودر مأموریتی ۱۵ روزه آبفای استان را ملزم به ارائه طرحی جامع بمنظور مدیریت و هدایت منابع آبی در استان ساخت.

وی در بخش دیگری از عدم حضور کلیه اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار گلایه کرد و گفت: این امر حاکی بی‌توجهی به کارگروه‌های مهم استانی است.

ملاصالحی با بیان اینکه گزارش این غیبت‌ها به استحضار استاندار محترم نیز می‌رسد، افزود: مدیران غایب باید توجیه منطقی نسبت به این بی‌توجهی‌های خود داشته باشند.

معاون استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی و مباحثمرتبط با امنیت و سلامت غذایی بسیار دامنه دار است و این نیاز وجود دارد که جلسات مستمر توسط کارگروه‌ها تداوم داشته و گزارش آن نیز اعلام شود.

ساماندهی روزبازارهای استان دیگر محورهای جلسه «کارگروه سلامت و امنیت غذایی» استان را به خود اختصاص داد. دکتر ملاصالحی در این رابطه نیز بیان کرد: روزبازارهای پراکنده در سطح شهر علاوه بر آشفتگی بصری و ترافیک، معضلات فراوان اجتماعی را نیز به همراه دارند که ضروری است هر چه سریع‌تر تصمیمات فوری نسبت به ساماندهی این روزبازار‌ها و دستفروشی‌های پراکنده در سطح شهر صورت گیرد.

برهمین اساس مقرر شد تا طرح‌های موفق، به کارگروه استانی ارائه و دستگاه‌هایی که بیشترین تعامل را داشته‌اند، معرفی شوند.

شهرداری کرج نیز به همین منظور موظف شد تا ظرف مدت ۲ ماه ساماندهی روزبازارهای سطح شهر را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه این نشست، سند ملی تغدیه و امنیت غذایی توسط معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان مورد تشریح قرار گرفت و ضمن بررسی مفاهیم اساسی در امنیت غذا، وضعیت کشور و استان نیز در این حوزه ارزیابی شد. تشکیل کمیته‌های برون بخشی با هدف بهبود تغذیه در استان نیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز