خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان:

برنامه‌های آموزشی و پیشگیری برای ارتقاء سلامت مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۲۱

حرکت جمعی صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و خیریه‌های حوزه سلامت به سمت برنامه‌های آموزشی و پیشگیری و آگاه کردن مردم به حقوق شهروندی در راستای ایجاد امید به زندگی و ارتقاء بخشی کیفیت زندگی مردم و بیماران باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در نظام سلامت به ویژه در تشخیص و درمان زودرس بیماری‌ها و ارتقاء کیفیت درمان و خدمات رسانی، تحولات اساسی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی صفری، در جلسه شورای طرح و برنامه ریزی تقویت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری را اولویت اول برنامه‌های صدا و سیما دانست و افزود: کار‌شناسان توانمند و طراز اول برای حضور در برنامه‌های مرتبط صدا و سیما تامین و معرفی شوند.

علیرضا بیگلری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خیریه‌های حوزه سلامت را پشتوانه‌ای برای دانشگاه علوم پزشکی، در کاهش آلام جسمی و اجتماعی بیماران دانست و تاکید کرد: در نظام سلامت به ویژه در تشخیص و درمان زودرس بیماری‌ها و ارتقاء کیفیت درمان و خدمات رسانی، تحولات اساسی ایجاد شده است.

محمدرضا صایینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان فعالیت بدنی، تغذیه و سلامت را سه محور اصلی سلامت روان عنوان کرد و افزود: صدا و سیما در کنار دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرا کند.

در ادامه مدیر انجمن کلیوی زنجان افزایش ۳ برابری بیماران کلیوی تا سال ۱۴۰۰ را هشدار ی برای همه عنوان کرد و گفت: در مقایسه با افزایش ۵/۷ درصدی کشوری، پذیرش بیماران دیالیزی زنجان، ۲۷ درصد کاهش داشت.

محمدرضا طهماسبی با اشاره به پیشگامی انجمن کلیوی زنجان در برنامه‌های آموزشی و پیشگیری برای تحقق شعار جهانی «خود مراقبتی برای یک عمر سلامتی» با سند چشم انداز مشخص، ادامه داد: مشکلات هفته‌ای ۳ بار دیالیز با رنج و دردهای طاقت فرسای آن لازمه اصلی رویکرد انجمن به آموزش و پیشگیری است و این تنها راه کاهش آلام جسمی و اجتماعی بیماران و کمک به کاهش هزینه‌های سرسام آور درمان است.

وی از صدا و سیمای مرکز زنجان به عنوان مطمئن‌ترین و فراگیر‌ترین رسانه ملی یاد کرد و گفت: برنامه‌های ویژه نشست پزشکان و کار‌شناسان مرتبط در راستای فرهنگ سازی و تغییر الگوی زندگی مردم برای پیشگیری و حفظ سلامتی فردی به ویژه در روستا‌ها که مشکلات و خطرات زیادی را برای انجام دیالیز تحمل می‌کنند، تولید شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز