خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۰۹

طرح رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس ابتدایی و ارتقای شاخص نیروی انسانی هسته‌های مشاوره در کشور از دیگر کارهایی است که اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس ابتدایی و ارتقای شاخص نیروی انسانی هسته‌های مشاوره در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کفاش در همایش مشاوره با موضوع بهداشت روان که صبح امروز به مناسبت هفته بهداشت روان برگزار شد، اظهار داشت: باید ابزارهای روانشناختی لازم اعم از آزمون‌ها، چک‌لیست‌ها، پرسش‌نامه‌ها و ابزارهای دقیق روانی را ساخته و بومی کنیم و از سویی دیگر رصد هوشمندانه، دقیق و سالانه از دانش‌آموزان داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تمهیدات لازم از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعم از ساماندهی بهتر پرونده الکترونیکی مشاوره از طرف مرکز نیروی انسانی، اختصاص فضای مناسب برای مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی و هسته‌های مشاوره مناطق مهیا کرد.

وی تصریح کرد: لازم می‌دانم از همه عزیزان تقاضا کنم که به طور جدی به موضوع مشاوره اهمیت داده و ضرورت آن را به درستی در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های راهنمایی و مشاوره مورد حمایت قرار دهند.

کفاش همچنین تهیه و تدوین اساسنامه نظام راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور، طراحی نظام جامع سلامت روان با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طراحی الگوی جامع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، شناسایی استعداد، علایق و ویژگی‌های روانی رفتاری دانش‌آموزان از طریق اجرای آزمون‌های نوین مشاوره‌ای و نرم‌افزارهای اجرایی آن بر اساس مبانی علمی دینی و بومی، ارتقای هسته‌های مشاوره مناطق به مراکز مشاوره و روانشناختی منطقه ای را از اهم برنامه‌های حوزه مشاوره و بهداشت روان عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود: طرح رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس ابتدایی و ارتقای شاخص نیروی انسانی هسته‌های مشاوره در کشور از دیگر کارهایی است که اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز