خبرگزاری کار ایران

در راستای بهبود نظام اقتصادی کشور:

سیاست‌های بانک‌ها با بخش تولید همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۵۸

برخی قوانین در حوزه‌های تامین اجتماعی، قانون کار و دارایی، برای بهبود نظام اقتصادی کشور نیازمند اصلاح است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: برخی قوانین در حوزه‌های تامین اجتماعی، قانون کار و دارایی برای بهبود نظام اقتصادی کشور نیازمند اصلاح است.

به گزارش ایلنا در کرج، «علیرضا محیط» در نشستی که با حضور نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف تامین اجتماعی و امور مالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: قوانین باید با روحی که در آن نهفته است، اجرا شود و کم و کاستی‌های آن نیز مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از مسایل قانونی وجود دارد که به علت عدم دقت و توجه بخش خصوصی یا سلیقه‌ای عمل کردن بخش دولتی، خارج از عرف و یا به نحوه‌ای به نفع دولت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال برخی شرکای مدنی که تصمیم بر آن دارند که شراکت مدنی خود را به حقوقی تبدیل کنند اداره اقتصاد و دارایی به جای تسهیل در ایجاد رویه برای سرعت بخشیدن شراکت مدنی به عمومی که قانون بر آن تاکید دارد ادعای مالیات کرده و دست اندازهای را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به همراهی مجلس شورای اسلامی با بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند حمایت ویژه تمام دستگاههای اجرایی و نظارتی است.

محیط با اشاره به نقش مشورتی اتاق به سه قوه و جایگاه قوه مقننه در اتخاذ سیاست‌های حمایتی از بخش خصوصی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با مشورت و ارایه طرح‌های پیشنهادی بخش خصوصی قوانینی که به نفع نظام اقتصادی کشور است را اصلاح کنند.

این عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تشکیل نشست‌های آموزشی و مشاوره‌ای در رابطه با تامین اجتماعی، امور مالیاتی و روابط کار را ضروری دانست و افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی برای آگاهی دادن به کارفرمایان از اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی البرز است.

وی همچنین با اشاره به نظام بانکی کشور که باید حامی بخش تولید باشد، افزود: ارتباط سیستم بانکی با بخش تولید قطع شده و سیاست‌های بانک‌ها با بخش تولید همخوانی ندارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: متاسفانه سیاست بانکداری بدون ربا به جای همراهی تولید در مقابل این بخش ایستاده و تازمانی که این مسئله برطرف نشود نمی‌توان انتظار داشت بخش تولید متحول و رکود حاکم برطرف شود.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست با اشاره به استقبال از دوره‌های آموزشی قوانین و مقررات امور مالیاتی و تامین اجتماعی گفت: برگزاری این سمینار آموزشی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران و فعالان اقتصادی یکی از پر مخاطب‌ترین سمینارهای اتاق بازرگانی البرز بوده است.

«شادروز رفیعی» افزود: استقبال زیاد از این دوره‌های آموزشی می‌طلبد تا به صورت مستمر برگزار و مشکلات این بخش مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به انتشار نشریه اتاق بازرگانی درآینده نزدیک افزود: چاپ قوانین و مقرارت در این نشریه در رابطه با تامین اجتماعی، امور مالیاتی و روابط کار نقش مهمی برای اطلاع رسانی کارفرمایان خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز