خبرگزاری کار ایران

در یک گفتگوی تلویزیونی عنوان شد:

قراردادهای موقت کار ربیعی را نگران کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۹۶

وزیر کار ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد در سال جاری دستمزد‌ها به میزان ۲۸/۵ درصد افزایش داشت اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، امکان افزایش بیشتر دستمزد‌ها وجود نداشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه شنبه در گفتگویی تلویزیونی از ازدیاد قراردادهای موقت کار ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی شب گذشته(شنبه، ۲۶مهر) در برنامه نگاه یک سیما، مجموع دریافتی کارگران را حداقل یک میلیون تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه در برخی کارگاه‌ها این حداقل رعایت نمی‌شود، گفت: در سال جاری دستمزد‌ها به میزان ۲۸/۵ درصد افزایش داشت اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، امکان افزایش بیشتر دستمزد‌ها وجود نداشت.

در شورای عالی رفاه که با حضور رئیس جمهور برگزار شده است مباحثی در مورد مسکن، تامین اجتماعی، سیاست‌های رفاهی، آموزش، بازنشستگی، درمان و… دنبال می‌شود.

وی درباره برنامه توزیع بسته امنیت غذایی گفت: از طریق اطلاعات موجود در مرکز آمار، پلیس، سازمان ثبت، وزارت اقتصاد و برخی دیگر از نهاد‌ها به دنبال شناسایی نیازهای افراد هستیم. در حال حاضر، اطلاعات موجود را مبنا قرار داده و در پایین‌ترین سطح، حمایت‌های غذایی را دنبال می‌کنیم.

وزیر کار با اشاره به محدودیت منابع دولت و اینکه فعلا توزیع بسته‌ها در ۴ مرحله خواهد بود گفت: برای اجرای درست این مرحله از توزیع بسته‌های امنیت غذایی، ماه‌ها کار مطالعاتی انجام گرفته است. در مرحله جدید تعدادی از دریافت کنندگان سبدکالایی حذف شده و حدود ۲ میلیون نفر نیز اضافه شدند.

وی در واکنش به افزایش هزینه معیشت خانوار‌ها و آمارهای اخیر در این خصوص با بیان اینکه آمار‌ها و شاخص‌های موجود مهار تورم را نشان می‌دهد اضافه کرد مهار تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست.

ربیعی ادامه داد: با اقداماتی در صدد حفظ ۲۴۱ هزار شغلی هستیم که در حال از دست رفتن است و ما سعی داریم از طریق اقدامات کلینیکی آن‌ها را نگه داریم. بنابراین باید همه این‌ها را ببینیم و سپس دستمزد‌ها را افزایش دهیم.

وزیر کار ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد در سال جاری دستمزد‌ها به میزان ۲۸/۵ درصد افزایش داشت اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، امکان افزایش بیشتر دستمزد‌ها وجود نداشت.

به گفته ربیعی در حال حاضر مجموع دریافتی کارگران حداقل یک میلیون تومان است اما ممکن است همین مقدار نیز در برخی از کارگاه‌ها رعایت نشود و کارگران دستمزد کمتری بگیرند.

وی خاطر نشان کرد در سال آینده نیز دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم تعیین خواهد شد اما دولت این ادعا را ندارد که وضعیت کارگران گل و بلبل است بلکه باید ظرفیت‌های اقتصادی کشور نیز دیده شود.

وزیر کار با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد اشتغال کشور در کارگاه‌های کوچک زیر ۵۰ نفر است، این کارگاه‌ها را ضعیف و آسیب پذیر دانست و از ازدیاد قراردادهای موقت کار ابراز نگرانی کرد.

او گفت: قدرت این بنگاه‌ها پایین است و زود‌تر اشتغال خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین باید سطح اشتغال در این بخش حفظ شود.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده در کشور داریم اظهارداشت: قرار است با دستور رئیس جمهور درباره تامین مسکن کارگران که ابتدا از مستمری بگیران در سال جاری آغاز می‌شود، اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی با بیان این مطلب که اگر بتوان در سال جاری ۳ درصد رشد کرد می‌توان انتظار داشت از هر یک درصد رشد، بیشتر از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود گفت: آثار رکود و رشد منفی اقتصادی سال‌های گذشته در اقتصاد به صورت ریزش نیروی کار مشاهده شد.

به گفته وزیر کار، در بخش نفت هزینه ایجاد هر شغل ۲ میلیارد تومان است که البته خود می‌تواند مشاغل دیگری را نیز ایجاد نماید.

وی با اشاره به ایجاد ۲۹۳ هزار شغل و البته از بین رفتن ۸۰ هزار شغل خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های بازار کار، اشتغال تکان خورده و در حال حرکت است ولی اگر به رشد ۷ درصدی نرسیم، در اشتغال دچار بحران خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز