خبرگزاری کار ایران

اعلام زمان وضعیت قرمز؛

نفت به بشکه‌ای ۸۱.۱۷ دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۸۸

طی روزهای اخیر رییس جمهوری روسیه اعلام کرده است که باید کاهش قیمت نفت را مدیریت کرد و همه بدانند که نفت ۸۰دلاری به معنای فروپاشی اقتصاد جهانی است. حال با توجه به گفته های این مقام روسی این مهم دور از ذهن نخواهد بود که وضعیت قرمز نزدیک است.

قیمت سبد نفتی اوپک در ادامه کاهش‌های خود به ۸۱.۱۷ دلار در هر بشکه سقوط کرد که رکورد جدیدی به لحاظ کمترین قمیت این نوع نفت در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز ۵ شنبه با کاهش ۶۹ سنتی نسبت به روز پیش از آن ۸۱.۱۷ دلار معامله شد.

به این ترتیب باز هم رکورد کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۴ شکست. این نوع روز سه شنبه ۸۵.۱۴ دلار فروخته شده بود که روز چهارشنبه به یک‌باره ۳.۲۸ دلار کاهش یافت و ۸۱.۸۶ دلار معامله شد.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در ۱۹ ژوئن برابر با ۱۱۰.۲۶ دلار رقم خورد. این نوع نفت از آن زمان تاکنون بیش از ۲۹ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

کاهش‌های پی‌در پی و شدید قیمت نفت برنت و سبد نفتی اوپک درحالی صورت گرفته است که اعضای اوپک واکنش جدی در این رابطه نشان نداده‌اند. به تازگی برخی از اعضای اوپک خواستار کاهش سقف تولید این سازمان شده‌اند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که طی روزهای اخیر رییس جمهوری روسیه اعلام کرده است که باید کاهش قیمت نفت را مدیریت کرد و همه بدانند که نفت ۸۰دلاری به معنای فروپاشی اقتصاد جهانی است. حال با توجه به گفته های این مقام روسی این مهم دور از ذهن نخواهد بود که وضعیت قرمز نزدیک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز