خبرگزاری کار ایران

شانزدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۷۹

شانزدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی در نهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت ریلی ساعت پیش با حضور مسئولان ریلی و شهری کشور برگزار شد.

رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ایران در شانزدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه در ایران ۸۲۰ مقاله علمی یک مقاله به ثبت اختراع می‌رسد، گفت: در ژاپن از ۱.۴ مقاله علمی یک ثبت اختراع، در امریکا از ۲.۷ مقاله علمی یک ثبت اختراع، در آلمان از ۳ مقاله یک ثبت اختراع وجود دارد این در حالی است که در ایران از ۸۲۰ مقاله علمی نهایتا یک مقاله به ثبت اختراع می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالفضل بهره‌دار با بیان اینکه همایش و نمایشگاه ریلی باید محلی برای ظهور ایده‌های سازنده باشد، گفت: امروزه توسعه پایدار بدون توجه به پیشرفت علم امکان‌پذیر نیست و تولید علم هم البته به تنهایی قابل اعتنا و بهره‌برداری نیست.
وی ادامه داد: علم باید به ثبت اختراع برسد، تجاری‌سازی شود و در نهایت تبدیل به ثروت علمی شود.

بهره‌دار با بیان اینکه میلیاردها تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان بودجه‌گذاری شده است، گفت: باید دید آیا سرنوشت شرکت‌های دانش‌بنیان هم به سرنوشت اشتغال‌یابی در کشور مبتلا می‌شود یا اینکه مبانی علمی در تمامی سطوح رونق می‌یابد و بهره‌وری به تولید ثروت منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دولت نقشه راهی برای بخش خصوصی ندارد، گفت: امروز ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر پرسنل دولت هستند که هر ساله ۵ درصد به این جمعیت اضافه می‌شوند. این در حالی است که بهره‌وری این بروکراسی دولتی روزانه ۴۵ دقیقه است.

رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ایران ادامه داد: باید جسارت واگذاری داشته باشیم اما در حال حاضر دولت برای بخش خصوصی هیچ نقشه راهی ندارد. متاسفانه در خصوصی‌سازی‌ها هم دولتی فکر می‌کنیم و دولتی تصمیم می‌گیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز