خبرگزاری کار ایران

شیپور صلح به صدا درآمد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۳۶

ارکستر مجلسی شیپور صلح در عصر روز شنبه ۲۶ مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت و پیام صلحش را به گوش جهانیان رساند.

کنسرت ارکستر مجلسی شیپور صلح پس از تلاش‌های چهارساله‌ی خود برای به نتیجه رسیدن، سرانجام روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این کنسرت؛ بردیا کیارس مدیر هنری و رهبری ارکستر را به عهده داشت و محمد معتمدی خواننده و آهنگسازی ارکستر به عهده‌ی علی قمصری بود که در بعضی از قطعه‌ها تار نیز می‌نواخت. کاوه کاتب مدیر ارکستر و مهدی عبدالوهاب مدیر اجرایی ارکستر شیپور صلح بودند.

علی غضنفری درباره‌ی این کنسرت نوشته است: «دنیای امروز پر از جنگ و کشتار است که مشتی تهی از اندیشه‌های انسانی در آن گرفتارند و بونبردگان آنچنان در بند اندیشه‌های خویش افتاده‌اند که کشت‌و کشتار برایشان چیزی روزمره است. در کنار اینان مشتی سیاست‌مدار تهی از شناخت مرتبه‌ی والای انسانی و بدون این‌که نیم‌نگاهی به آزادی اندیشه، برابری و آرامش مردم داشته باشند؛ از این درگیری‌ها که خون هزاران مرد و زن و کودک ریخته می‌شود بهره‌ی سیاسی مالی خود را می‌برند و دم از صلح و آزادی می‌زنند.
رنج آور است که آرزوهای آفرینش را نمی‌شناسند و بر همه‌ی بن مایه‌های زیبا و شادی بخش که انسان برای دست‌یابی به آن‌ها آفریده ‌شده پا می‌گذارند و به سادگی دست رد به سینه‌ی انسانیت می‌زنند. ما برآنیم که ایرانیان و مردم جهان را به گفتمان برای صلح بخوانیم و از سرزمین خویش، ایران، این پیام نیاکانمان را به دیگران و به ویژه سران کشورها برسانیم که به جای پیروزی در جنگ، پیروزی بر جنگ را اندیشه کنند.»

در کنسرت شیپور صلح ۹ ترانه‌ باکلام و بی‌کلام با نام‌های: نغمه‌ای زنانه(تکنوازی کمانچه‌ی شروین مهاجر)، بدرود با بدرود(شعر از محمدرضا شفیعی کدکنی)، هذیان(تکنوازی تار علی قمصری)، یاد دوردست(شعر محمد منزوی)، شیپور صلح(تکنوازی سنتور پویا سرایی)، جدال شاخه و باد(تکنواز نی پاشا هنجنی)، همزاد(هوشنگ ابتهاج)، او از جنگ خسته‌ است(علی قمصری تکنواز تار) و آریایی میهن(تکنواز سازهای کوبه‌ای) نواخته شد که پیش از این تنها قطعه‌ی «بدرود با بدرود» شنیده شده بود.

این کنسرت با استقبال خوب مردم تهران همراه بود. اما تنها همین یک شب و در یک مرتبه این گروه روی صحنه رفتند. بنیاد رودکی، چینی زرین، کمیته‌ی ملی یونسکو و انجمن حمایت از کودکان کار حامیان این کنسرت بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز