خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال توافق در وین۸ منتفی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۳۵

معتقدم که شانس رسیدن به توافق بیش از ۵۰ درصد است / موفقیت مذاکرات هسته‌ای بیش از عدم موفقیتش بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم شورای اسلامی تاکید کرد: طرفین مذاکره سعی کردند به جای اعلام مواضع، در جهت حل مسائل و ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای رسیدن به توافق حرکت کنند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از مذاکرات هسته‌ای وین ۸ گفت: به نظر می‌رسد مذاکرات وین ۸ با توجه به رو به پایان بودن ضرب‌الاجل مذاکرات و فشار مخالفین داخلی به سمت‌وسوی توافق جامع حرکت کرده است.

وی مذاکرات وین۸ را مقدمه‌ای برای توافق جامع نهایی دانست و اظهار داشت: در این دور از مذاکرات، طرفین مذاکره سعی کردند به جای اعلام مواضع، در جهت حل مسائل و ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای رسیدن به توافق حرکت کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: معتقدم که شانس رسیدن به توافق بیش از ۵۰ درصد است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ادامه موفقیت مذاکرات هسته‌ای بیش از عدم موفقیتش بوده است، تصریح کرد: معتقدم مذاکره‌کنندگان باید بر سر مسائلی که تاکنون توانسته‌اند به تفاهم برسند، توافق کنند و مابقی اختلافات را به زمان بعد بسپارند چراکه باید بدانیم اختلافات یک شبه به وجود نیامده است و در طی چند ماه نیز حل نمی‌شود و حل مسائل مورد اختلاف باقیمانده را باید موکول به آینده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز