خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح جدید مبارزه با ماهواره ورود به حریم خصوصی مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۰۳

تجربه ثابت کرده وضع قوانین بازدارنده و تعیین مجازات جدید در رابطه با مسائل اینچنینی چندان موفقیت آمیز نبوده است.

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب را دخالت در حریم خصوصی افراد عنوان کرد و گفت: هیچ امیدی به تصویب چنین طرحی نیست.

محمد علی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تهیه پیش‌نویس طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب جهت مبارزه با بدحجابی و ماهواره‌ از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس، اظهار داشت: عمده مطالبی که در این طرح آمده‌‌ همان مطالبی است که در قالب قوانین فعلی نیز موجود است لذا این طرح چیزی جدیدی را ارایه نمی‌دهد لذا هیچ امیدی نیز به تصویب چنین طرح نیست.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه قوانین موجود هم در خصوص عفاف و حجاب و هم در خصوص ماهواره‌ به اندازه کافی گویا هست، افزود: آنچه که در خصوص ماهواره‌ها در این طرح به آن اشاره شده در قوانین فعلی موجود است.

وی گفت: در خصوص بحثعفاف و حجاب نیز آنچه که در طرح آمده چیزی جدیدی نیست و تنها بندهایی اضافه شده که اثر چندانی نیز در مقابله با مسئله بدحجابی ندارد.

اسفنانی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده وضع قوانین بازدارنده و تعیین مجازات جدید در رابطه با مسائل اینچنینی چندان موفقیت آمیز نبوده، از همین رو بهتر است به جای وضع قوانین و مجازات جدید بر روی کار فرهنگی متمرکز شوند.

وی با اشاره به بخشی از طرح مذکور که بر اساس آن مدیران ساختمان‌ها در صورت تصویب آن موظف خواهند شد به ساکنان واحدهای دارای ماهواره تذکر کتبی بدهند و اگر ساکنان مذکور ظرف مدت یک ماه اقدام به جمع آوری ماهواره‌های خود نکنند مدیر ساختمان محکوم به جزای نقدی خواهد شد، گفت: این طرح در واقع به نوعی ورود به حریم خصوصی افراد است.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: به دلیل اینکه مدیران ساختمان‌ها نه ضابط هستند و نه تحت امر دولت و حکومت، ازهمین رو به نظر نمی‌رسد که الزام آن‌ها برای اینکه درگیر چنین امری شوند شوند نتیجه مثبتی در بر داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز