خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی بازده شبکه‌های توزیع با سامانه‌های هوشمند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۱۶

برای اینکه بتوانیم هدررفت آب را به کمترین میزان برسانیم و با حفظ فشار مناسب در شبکه، حجم آب مدیریت شود، باید شبکه‌های توزیع هوشمند شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با هوشمندسازی شبکه و کنترل فشار، بازده شبکه‌ها افزون‌بر ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پاون حمیدرضا تشیعی، از ابلاغ دستورالعمل جامع استقرار سامانه‌های تله‌متری و کنترل از راه دور تاسیسات تامین تا توزیع آب شرب به شرکت‌ها خبر داد و اظهار داشت: شبکه‌های هوشمند جزو برنامه‌های اصلی این برنامه جامع است که هم‌اکنون در شهر قم این سامانه به‌طور کامل راه‌اندازی شده است و در شهر اصفهان نیز با راه‌اندازی این سامانه توانستیم وضعیت آب این شهر را در تابستان امسال که در وضعیت قرمز قرار داشت، به شکل مناسب‌تری مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در دو سال بحثهوشمندسازی شبکه‌ها در تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب پیگیری می‌شود، گفت: مدیریت شبکه‌های توزیع یکی از راهکارهای کنترل کمبود آب است و برای اینکه ما بتوانیم هدررفت آب را به کمترین میزان برسانیم و با حفظ فشار مناسب در شبکه، حجم آب مدیریت شود، باید شبکه‌های توزیع هوشمند شود.

تشیعی با اعلام اینکه این سامانه در مشهد، شیراز و تهران نیز راه‌اندازی می‌شود، گفت: با این سامانه‌ها وضعیت کیفی توزیع آب نیز قابل پایش است و امیدواریم با تامین اعتبار مناسب، این طرح در کلان‌شهرها و شهرهای کشور پیاده‌سازی و اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز