خبرگزاری کار ایران

شهردار نوش آباد خواستار شد:

پیگیری ثبت جهانی شهرزیرزمینی نوش آباد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۹۰

شهردار نوش آباد گفت: ثبت جهانی مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آباد باید اولویت اول انجمن دوستدارا میراثفرهنگی و مفاخر این شهر باشد و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی آن را پیگیری کنند.

شهردار نوش آباد گفت: ثبت جهانی مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آباد باید اولویت اول انجمن دوستدارا میراثفرهنگی و مفاخر این شهر باشد و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی آن را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل «علی اصغر شقایقی» در آیین معارفه هئیت مدیره جدید انجمن دوستداران آثار تاریخی نوش آباد افزود: شهرزیرزمینی کاپادوکیه ترکیه، نمونه خوبی برای مدیریت شهرزیرزمینی نوش آباد است و باید در یک فرصت مطالعاتی، مدیریت کاپادوکیه را الگو برداری کرد.

به گفته وی، همه بافت‌های تاریخی در یک شهر، را نمی‌توان حفظ کرد ولی باید آثار شاخص را به عنوان نماد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، نگهداری کرده و به آن افتخار کنیم.

وی اظهار داشت: انجمن دوستداران آثار تاریخی و شورای اسلامی شهر نوش آباد، دو سازمان مردم نهاد هستند که می‌توانند مسیر توسعه و پیشرفت را با جلب و جذب فکر و اندیشه شهروندان و نخبگان هموار کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت‌های رسمی، تغییر می‌کند اما انجمن‌های مردم نهاد، در شهر‌ها باقی می‌مانند و باید اختلاف نظر‌ها را به نفع توسعه شهرصبورانه تحمل و مدیریت کنیم.

شقایقی گفت: هرچند اختلاف نظر‌ها در جامعه انسانی قطعی است اما دامن زدن به این تفاوت دیدگاه‌ها باعثمعطل ماندن و مخدوش شدن برنامه‌های بلند مدت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر نوش آباد گفت: تشکیل آیین معارفه هئیت مدیره انجمن دوستداران آثار تاریخی در سالن شورای شهر، حامل پیام روشنی برای همکاری دو نهاد مردمی است.

«ناصر محرابی» افزود: بقای سازمان‌های مردم نهاد به ایمان و عشقی است که اعضای آن به کارخود دارند و انشااله بتوانیم این مسیر را با همدلی و همکاری به درستی طی کنیم.

وی تصریح کرد: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد، از جمله انجمن‌های فعال و شناخته شده در کشور است و این افتخاری برای همه شهروندان این شهر است.

وی اظهار داشت: نباید خود را محدود به تعداد آثار شناخته شده کنیم بلکه باید برای توسعه صنعت گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی در نوش آباد با همه امکانات موجود تلاش کنیم.

مدیرعامل جدید انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد گفت: عضویت در سازمان‌های مردم نهاد، نشانه بلوغ فکری، نوع دوستی و علاقه‌مندی برای مشارکت در توسعه و پیشرفت کشور است.

«حمید سقایی» افزود: فعالیت انجمن‌های مردم نهاد با پشتوانه دستگاههای دولتی و رسمی می‌تواند منجر به توسعه پایدار کشور می‌شود.

به گفته وی، فلسفه وجودی سازمان‌های مردم نهاد، به عنوان یک نهاد مستقل می‌تواند یک بازوی حمایتی دستگاه‌های اجرایی باشد و اهداف آن‌ها را به طور غیررسمی پیگیری کند.

وی اظهار داشت: انجمن‌های مردمی، توسعه را از منظر خود تعریف می‌کنند و بحثتقابل با نهادهای دولتی نیست اما هرچه ارتباط متولیان رسمی با سازمان‌های مردم نهاد کم شود، اختلاف دیدگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

وی گفت: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و ماه جاری، ششمین دوره انتخابات هئیت مدیره برگزار شد که سعید آقایی، حمید انصاریفر، میثم حسان، امیر کدخدایی، سید محمد علوی، عباس غمخوار، یاسر نصیریفر و سید محمد مرکبی به عنوان اعضای هئیت مدیره برگزیده شدند.

سقایی افزود: تلاش برای شناسایی و کشف شهرسوخته، گسترش مطالعات علمی و دانشگاهی برای معرفی شهر زیرزمینی نوش آباد و پیگیری ثبت این مجموعه، از جمله برنامه‌های انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد در دوره جدید خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز