خبرگزاری کار ایران

غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای نقد در دولت احمدی‌نژاد از بین رفته بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۶۶

برخی‌ها روحیه‌شان همانند دولت قبل است که درصدد رویاوریی گروه‌ها با یکدیگر و ایجاد فضای ناآرام و حذف هستند / مردم نشان دادند که خواهان فضای آرام و برادرانه‌اند و سیاست و سیاستمداری به نشانه تنازع را نمی‌خواهند.

یک استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید به بهانه نقد، تخریب و هتک کرد، تاکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رویکرد دولت قبل، فضای نقد از بین رفت و جای آن را هتک و توهین گرفت و آقای روحانی می‌خواهد به تلطیف و سالم‌سازی فضا بپردازد.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به صحبت اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه نباید آرایش خشم را در جامعه ترویج کرد، گفت: در جامعه مردم‌سالار دینی، وقتی می‌پذیریم که براساس رای‌‌گیری از مردم، کشور را مدیریت کنیم، معنایش این است که قواعد بازی باید توسط همه گروه‌ها رعایت شود.

وی ادامه ادامه داد: آقای روحانی به دنبال این است که با احترام به طرف مقابل، می‌توان گروه‌ها و افراد را نقد کرد و معنای نقد تخریب و توهین نیست و نباید به بهانه نقد، تخریب و هتک کرد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) با اشاره به رویکرد سال‌های گذشته توسط دولت قبل اظهار داشت: در سال‌های گذشته به دلیل رویکرد دولت قبل، فضای نقد از بین رفت و جای آن را هتک و توهین گرفت و آقای روحانی می‌خواهد به تلطیف و سالم‌سازی فضا بپردازد.

غرویان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از وحدت جامه هراس دارند و سعی در ایجاد تشنج می‌کنند؟ تصریح کرد: برخی افراد روحیه آرامی دارند و برخی نیز به ماجراجویی، کشمکش و نزاع گرایش دارند. آقای روحانی ذاتا معتقد به فضای آرام و رفتار مسالمت‌آمیز و صلح جویانه‌ است و اعتقاد دارد که می‌توان جامعه را با استفاده از گرایش‌های مختلف با حفظ آرامش اداره کرد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: برخی‌ها هم روحیه‌شان همانند دولت قبل است که درصدد رویارویی گروه‌ها با یکدیگر و ایجاد فضای ناآرام و حذف هستند.

وی در پایان ابراز داشت: البته مردم نشان دادند که خواهان فضای آرام و برادرانه‌اند و سیاست و سیاستمداری به نشانه تنازع را نمی‌خواهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز