خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به وضعیت اسفبار شهر؛

نامه ۱۱۶ تن از وکلای دادگستری کرمانشاه به دبیرکل سازمان ملل متحد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۵۱

۱۱۶ تن از وکلای دادگستری کرمانشاه به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه‌ای درباره وضعیت اسفبار «کوبانی» نوشتند.

بیش از ۱۱۶ تن از وکلای دادگستری کرمانشاه به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه‌ای درباره وضعیت اسفبار «کوبانی» نوشتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، در این نامه آمده است؛

جناب آقای‌بان کی مون دبیرکل محترم سازمان ملل متحد؛ درود بر شما.

احتراماً؛ تهاجم گروه تروریستی داعش به کوبانی و محاصره این شهر و اخیراً ورود و کوشش برای تصرف کامل آن بی‌گمان تنها تهاجم به کوبانی به عنوان یک شهر نیست بلکه تجاوز به ارزش‌های انسانی، درهم شکستن مقررات اخلاقی و در معرض آزمایش قرار دادن نظم بین المللی و قواعد مربوطه است. مدتهاست جهان به ماهیت ضدانسانی و هنجارشکن داعش منظور تمام هنجارهای انسانی و حقوق بین الملل است پی برده است که می‌توان گفت تظاهرات انجام شده در بیشتر جهان در حمایت از کوبانی یکی از باشکوه‌ترین و عظیم‌ترین پشتیبانیهای افکار عمومی جهان را به نمایش می‌گذارد.

عدم اقدام قاطع سازمان ملل و بلااجرا ماندن مقررات مندرج در منشور در خصوص چگونگی برخورد با جنایات بین المللی نیز جنبه دیگری از موضوع را به جهانیان نشان می‌دهد. در حالی که داعش به سمت ژنوساید و لگدکوب کردن ارزش بشریت پیش می‌رود و سوابق رفتاری این گروه جنایتکار از همین حالا نشان دهنده چگونگی رفتار آن‌ها با مردم کوبانی در صورت تصرف کامل آن است گویا راهکارهای مندرج در منشور ملل متحد و قواعد دیگر بین المللی قابلیت اجرایی خود را از دست داده‌اند در حالی که اکثریت مردم جهان پشتیبان مردم کُرد کوبانی است که تنها حق تعیین سرنوشت خود را اِعمال و در کمال مدنیت و رعایت قواعد انسانی در اداره زندگی خود کوشیده‌اند.

ما گروهی از وکلای کرمانشاه ضمن ابراز تأسف عمیق و نگرانی شدید خود از عدم توجه و اقدام جدی سازمان ملل و جامعه جهانی برای مقابله با داعش و حمایت از کوبانی؛

۱) عدم اقدام قاطع و راهشگا جهت کمک به کوبانی را به منزلهٔ شکست نظم موجود در نظام بین الملل و ناکارآمدی سازمان ملل و تسلط دیگرباره اِعمال زور در جهان و دلیلی محکم بر ناتوانی سازمان در رسیدن به مقاصد خویش می‌دانیم. لذا خواستار اتخاذ تصمیم طبق مقررات منشور بویژه فصل هفتم و اجرای سریع و قاطع آن برای نجات کوبانی هستیم.

۲) با توجه به اینکه شرط عضویت در سازمان ملل شیفتگی به صلح و توانایی و تمایل به اجرای تعهدات مندرج در منشور(بند ۱ ماده ۴) و در واقع دارا بودن این ویژگی در مدت عضویت است که کشور ترکیه به وضوح نشان داده فاقد این شرط بوده و اصول مبنایی رفتاری مذکور در ماده ۲ را نیز نقض نموده و با کردستان واقع در خاک آن کشور همچون مستعمره و با کردهای آن کشور به گونه‌ای غیرانسانی رفتار می‌کند لذا خواستار اخراج ترکیه از سازمان ملل به استناد ماده ۶ منشور هستیم.

۳) تروریسم باید باز تعریف شود و عملکرد کشورهایی همچون ترکیه که کمترین اعتنایی به خواست مردم خود نمی‌نمایند به عنوان تروریسم دولتی شناخته و برای مبارزه با آن راهکارهایی در نظر گرفته شود.

۴) حامیان و ایجادکنندگان داعش با تحقیقات دقیق شناخته شده و با توجه به دخالت و تأثیر آن‌ها در ارتکاب جنایات گروه این تروریستی مجازات شوند.

۵) موضوع رفتار ترکیه با کردهای این کشور مورد بررسی دقیق قرار گیرد و حق تعیین سرنوشت کرد‌ها به رسمیت شناخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز