خبرگزاری کار ایران

طرح تبادل غیر همسطح افلاک نما فعال‌ترین پروژه عمرانی تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۴۷

این پروژه درراستای رفع گره ترافیکی مسیر و اتصال دو مسیر شرق‌به‌غرب وشمال‌ به‌جنوب در حال اجرا بوده و یکی از ۱۰ طرح تبادل غیر همسطح شهرداری تبریز است.

شهردارمنطقه ۲ تبریز پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان افلاک نما را فعال‌ترین پروژه عمرانی شهرداری تبریز خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عادلی شهیر در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی و خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه دو تبریز گفت: این پروژه در راستای رفع گره ترافیکی مسیر و اتصال دو مسیر شرق‌ به‌ غرب و شمال‌ به‌ جنوب در حال اجرا بوده و یکی از ۱۰ طرح تبادل غیر همسطح شهرداری تبریز است.

وی افزود: با اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان افلاک نما شاهد حل بسیاری از معضلات ترافیکی این منطقه خواهیم بود.

عادلی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان افلاک نما، علاوه بر تسهیل در تردد وسایل نقلیه عمومی از سوی بلوار نیایش، به علت همجواری با شهرک‌های پر جمعیت زعفرانیه و میرداماد، در عبور و مرور بدون مشکل اهالی از مسیر دکتر حسابی، تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه میدان افلاک نما با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به صورت شبانه روزی در حال احداثمی‌باشد اظهار داشت: بر اساس قولی که داده‌ایم پروژه افلاک نما در دهه فجر به بهره برداری کامل خواهد رسید.

همین گزارش حاکی است در این بازدید شهردار منطقه ۲ از طرح شبد ری ائل گلی تبریزبه یکی از بی‌نظیر‌ترین پروژه‌های شهرداری تبریزنام برد وگفت: طرح شبدری ائل گلی با هدف روان سازی عبور و مرور شهری و برای جلوگیری از تصادفات وسایل نقلیه عمومی، با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در حال احداثاست.

عادلی شهیر اضافه کرد: به منظور حفظ ایمنی شهروندان خصوصا مسافران، در کنار پل فعلی دو دهنه پل جدید در حال احداثاست و به عرض این پل‌ها نیز ۱۹ متر افزوده خواهد شد.

اجرای پروژه تعریض جاده باسمنج یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که دکتر عادلی شهیر به ان اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ ایمنی شهروندان و تردد بدون حادثه وسایل نقلیه عمومی توسط حوزه معاونت عمرانی منطقه دو، مسیر جاده باسمنج از ابتدای پارک شمیم پایداری بطول ۱۰۵۰ متر و به عرض ۳۰ متر تا تونل امام علی(ع) احداثو بصورت دو بانده توسط شهرداری این منطقه تعریض می‌شود.

شهردار منطقه ۲ تبریزدر پایان این بازدید ازتقاطع غیرهمسطح دروازه تهران(زیرگذر استاد شهریار) به عنوان یک پروژه اساسی در حوزه شهری نام برد وگفت: این پروژه در محور شرق به غرب با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست

وی با اعلام اینکه این پروژه در دو فاز به صورت زیرگذر و روگذر در حال ساخت می‌باشد گفت: پیشرفت فیزیکی زیرگذر غربی شرقی آن از سمت ۶۰ درصد می‌باشد و تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

عادلی شهیر تاکید کرد: فاز دوم این پروژه مهم ترافیکی نیز از یک ماه گذشته آغاز شده است و با اجرای روگذر منطقه ولیعصر به استاد معین متصل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز