خبرگزاری کار ایران

در واکنش به طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب؛

نظر زنان در مورد تفکیک محیط‌ های کار باید لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۰۱

بهتر است در ابتدا برای ایجاد محیط کار امن و مناسب با حفظ عزت زنان به مسائل فرهنگی و اخلاقی پرداخته شود و سپس در کنار آن به این گونه طرح‌ها توجه شود.

هفته گذشته طرح «صیانت از حریم عفاف و حجاب» که به امضای ۳۶ نماینده مجلس رسیده است از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، در بخشی از این طرح آمده است که اشتغال به کار بانوان در واحدهای صنفی باید با رعایت حرمت آنها و پرهیز از اختلاط با مردان و در ساعات متعارف یعنی ۷ صبح تا ۱۰ شب باشد؛ این درحالی است که یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است در تدوین طرح‌های مربوط به اشتغال زنان و تفکیک محیط‌های کاری باید بر اساس نظر سنجی‌های علمی، نظر خود زنان نیز در نظر گرفته شود.

«عباس قائید رحمت» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد محدودیت‌های ایجاد شده در طرح «صیانت از حریم عفاف و حجاب» برای زنان، گفت: تلاش برای ایجاد فضای سالم در محیط کار، امری پسندیده است اما برای گرفتن هر تصمیم باید تمامی جوانب را در نظر گرفت تا همین میزان از اشتغال موجود برای زنان نیز به خطر نیفتد.

وی ادامه داد: در قانون اساسی عنوان شده که باید زمینه اشتغال برای همه افراد اعم از زن و مرد فراهم شود، بنابراین این طرح نباید سبب حذف زنان از محیط کار توسط مدیران و یا کاهش جذب آن‌ها شود، هر چند که ایجاد شرایطی مناسب با عزت نفس زنان و حضور کافی آن‌ها در خانواده نیز لازم است.

وی با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن نظر زنان نسبت به این طرح، افزود: من تاکنون نظرسنجی و یا پژوهشی را ندیدم که تمایل زنان به این گونه مسائل را بررسی کرده باشد در حالی که در انجام چنین طرح‌هایی در نظر گرفتن پژوهش‌های علمی و نظر خود زنان بسیار اهمیت دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: قانون اساسی و قانون کار همواره به رفع تبعیض در اشتغال تاکید داشته است بنابراین باید توجه کرد که این طرح‌ها مشکلی را در این زمینه به وجود نیاورند، زیرا ممکن است که در بخش‌های غیردولتی اختصاص فضاهای جداگانه به زنان و مردان دشوار باشد.

رحمت با تاکید بر ایجاد فضای اخلاق مدار در محیط کار افزود: بهتر است در ابتدا برای ایجاد محیط کار امن و مناسب با حفظ عزت زنان به مسائل فرهنگی و اخلاقی پرداخته شود و سپس در کنار آن به این گونه طرح‌ها توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز