خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت هندیجان:

با گذشت ۱۴۴۵ سال از ظهور اسلام، هنوز به دختران ارزش داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۷۸

امروزه حقوق متقابل خانواده ضایع شده است و من از شما خواهران و برادران خواهش دارم کتابهایی که در این زمینه نوشته شده‌اند را مطالعه کنید تا از حقوق یکدیگر اطلاع داشته باشید.

امام جمعه موقت شهرستان هندیجان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حقوق متقابل خانواده و ارزش نهادن به افراد خانواده از احکام و توصیه‌های دین اسلام است که مردم باید احکام اسلام ر ا بطور جدی انجام بدهند و اگر به هر دلیل این احکام را انجام ندهند، خود آن‌ها ضربه خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، حجت الاسلام جعفر بنی سعید خطیب موقت نماز جمعه هندیجان در ادامه سخنان خود افزود: ارزش نهادن و تکریم فرزندان بالاخص فرزند دختر هم، در خانواده مهم است. باید به فرزندان خود احترام گذاشت، اکنون ۱۴۴۵ سال از اسلام می‌گذرد، اما هنوز به دختر ارزش داده نمی‌شود و حتی هنگامی که به آن‌ها خبر دختردار شدنشان را می‌دهند، همسرانشان را از بیمارستان نمی‌آورند. و جای تأسف دارد.

بنی سعید خاطر نشان کرد: مسئله ازدواج را باید جدی گرفت، البته ازدواج سالم و اسلامی، ما در مورد این مسئله بار‌ها صحبت کردبم اما این حرفها به گوش کسی بدهکار نیست و برخی می‌گویند ابتدا باید تحصیلات خود را ادامه بدهیم بعد ازدواج کنیم. اما اگر چیزی که به موقع انجام نشود، دیگر لذت خود را از دست می‌دهد.

امام جمعه موقت هندیجان تصریح کرد: احادیثزیادی از معصومین درباره ازدواج به ما رسیده است و متأسفانه همه خلاف آن عمل می‌کنند و اینگونه باعثشده که اختلاف‌ها بالا برود و به دادگاه خانواده مراجعه بکنند و واقعاً چرا این دادگاه‌ها باید پر شده باشد از خانواده‌ها؟

وی عنوان کرد: امروزه حقوق متقابل خانواده ضایع شده است و من از شما خواهران و برادران خواهش دارم کتابهایی که در این زمینه نوشته شده‌اند را مطالعه کنید تا از حقوق یکدیگر اطلاع داشته باشید.

بنی سعید در ادامه گفت: مسئله بسیار تاسف باری که در جامعه بیداد می‌کند، مسئله طلاق می‌باشد که مبغوض‌ترین حلال‌ها نزد خداوند، طلاق است.

خطیب موقت شهرستان هندیجان بیان داشت: در بعضی از خانواده‌ها، آن انتظاری که اسلام از کانون خانواده دارد را برآورده نمی‌کنند. متاسفانه همه ما شاهد هستیم برخی خانواده ها، صد در صد بر خلاف دین اسلام عمل می‌کنند و هیچ فرهنگ اسلامی در خانواده ها حاکم نیست. نه به پدر و یا مادر و نه حتی به فرزندان هم احترام نمی‌گذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز