خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد:

توافق کی یف و مسکو بر سر شرایط اصلی یک قرارداد گازی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۵۴

مدیرعاملان شرکتهای گازپروم و نفتوگاز در هتل میلان دیدار داشتند و یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین و الکساندر نواک، همتای روس وی و مقامهایی از اتحادیه اروپا نیز قرار بود که در این نشست حضور داشته باشند.

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کی یف و مسکو درباره شرایط اصلی یک قرارداد گازی به توافق رسیده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از رم، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رهبران کشورهای فرانسه و آلمان گفت: کی یف و مسکو درباره رئوس یک قرارداد برای حل و فصل اختلاف در عرضه گاز به توافق رسیده اند.

وی در حاشیه نشست رهبران آسیایی و اروپایی در شهر میلان به خبرنگاران گفت: ما درباره شرایط و رئوس اصلی یک قرارداد گازی به توافق رسیده ایم.

پروشنکو و پوتین با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و اولاند، رئیس جمهور فرانسه پس از یک دور گفتگوها با رهبران اتحادیه اروپا که سخنگوی کاخ کرملین روسیه آن را " گفتگوهای سخت و دشوار " توصیف کرده بود، دیدار کردند.

رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرده بود که کی یف و مسکو درباره ضوابط و شرایط عرضه گاز " حداقل برای فصل زمستان " به توافقی دست یافته اند.

دیدار مدیرعامل شرکتهای گازپروم و نفت‌وگاز در میلان

به گزارش رویترز، یک مقام اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، گفت: رئیس شرکتهای گازپروم روسیه و نفتوگاز اوکراین روز جمعه و در حاشیه نشست میان رهبران آسیا و اروپا که به مذاکره برای پایان دادن به اختلاف میان کشورهای تهدیدکننده در بروز اختلال در عرضه گاز در فصل زمستان پرداختند، دیدار کردند.

این مقام گفت: مدیرعاملان شرکتهای گازپروم و نفت‌وگاز در هتل میلان دیدار داشتند و یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین و الکساندر نواک، همتای روس وی و مقامهایی از اتحادیه اروپا نیز قرار بود که در این نشست حضور داشته باشند.

گزارشگر رویترز الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم و آندری کوبولیوف، مدیرعامل شرکت نفتوگاز را در حال ورود به هتل میلان مشاهده کرده بود.

کوپولیوف از پاسخ دادن به سوال این گزارشگر درباره دیدار با میلر خودداری کرده بود.

میلر نیز از اظهارنظر دراین باره خودداری کرده بود.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا گفت: هفته جاری نشستی میان مقامهای روس، اوکراینی و کمیسیون اروپا در بروکسل برگزار خواهد شد.

وی پس از نشست میان رهبران اروپا و آسیا در شهر میلان در یک کنفرانس خبری گفت: اروپا امیداور است که قراردادی برای حل و فصل اختلاف میان اوکراین و روسیه امضا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز