خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی روسیه:

سفته بازی، دلیل اصلی کاهش قیمت نفت است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۴۶

عوامل عینی در سقوط قیمت نفت نقش داشتند. مثل نرخ رشد اقتصادی کمتر از انتظار در اروپا و منطقه آسیا – اقیانوسیه که باعثکاهش پیش‌‌بینی تقاضای نفت شده است.

وزیر انرژی روسیه، سفته بازی را در بازار نفت یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت آن در چند هفته اخیر دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از ایتارتاس، الکساندر نواک گفت: دلیل اصلی سقوط فعلی قیمت‌ نفت، سفته بازی در بازار است و به راحتی نمی‌توان گفت که تاثیرگذاری این مسئله چه زمانی به پایان می‌رسد.

وی البته از ارایه توضیحات بیشتر در خصوص سفته بازی و تبانی برخی کشورها در بازار نفت خودداری کرد و گفت: من یک وزیر انرژی هستم، نه تحلیلگر یک موسسه مشاوره؛ بنابراین درباره تئوریهای تبانی صحبت نمی‌کنم.

نواک افزود: البته عوامل عینی در سقوط قیمت نفت نقش داشتند. مثل نرخ رشد اقتصادی کمتر از انتظار در اروپا و منطقه آسیا – اقیانوسیه که باعثکاهش پیش‌‌بینی تقاضای نفت شده است.

قیمت نفت خام برنت از ژوئن ٢٠١۴ تاکنون با کاهش ٢۶ درصدی از ١١٣ دلار به ٨٣, ۴ دلار در هر بشکه رسیده است که این میزان کمترین قیمت نفت از سال ٢٠١٠ محسوب می‌شود.

یک سوم از صادرات روسیه را نفت خام تشکیل می‌دهد که کاهش قیمت آن می‌تواند بر توازن ارزش صادرات و حتی ارزش پول ملی این کشور تاثیر بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز