خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۲۷

اولین جلسه کارگروه ۲۷ مهر با حضور وزیر کار و اعضای فراکسیون کارگری و قرآن و عترت مجلس و نیز فعالان جامعه کارگری، انجمن‌های اسلامی کارخانجات و فعالان قرآنی برگزار می‌شود.

علیرضا محجوب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه کارگروه طرح تشکیل «شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری» به دعوت فراکسیون کارگری در محل کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی گفت: جامعه کارگری به عنوان بزرگ‌ترین قشر جمعیتی کشور، به جهت حضور پررنگ و همیشگی در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تأثیرگذار‌ترین بخش تلقی می‌شود. این قشر زحمتکش جامعه در زمان تظاهرات و مبارزات علیه رژیم منفور پهلوی، اولین قشری بود که حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام کرد، در جنگ تحمیلی نیز کارگران در جبهه‏‌های دفاع مقدس حضور همه جانبه‌‏ای داشتند. اینان در پشت جبهه و در سنگر اقتصاد نیز لحظه‌ای اجازه ندادند چرخ‌های اقتصادی ازحرکت باز بمانند. قشر کارگر امروز با وجود تمامی مشکلات معیشتی در هر وضعیتی همگام با ولایت فقیه از آرمان‏‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری دفاع خواهند کرد.

وی افزود: اما این قشر زحمتکش متأسفانه در ابعاد مختلف به جهت مشکلات متعدد اقتصادی همواره از بسیاری از خلا‌ها و کمبود‌ها رنج می‌برد که برخی از آن‌ها تنها با یک نگاه ویژه قابل حل است. بکی از این خلا‌ها، عدم توجه به حوزه فرهنگی قرآنی کارگران است که متأسفانه بدلیل مشخص نبودن متولی مشخص در این حوزه، مغفول واقع شده و این در صورتی است که توجه به مفاهیم قرآن کریم در میان جامعه کارگری، راه گشای تمام مشکلات آنان خواهد بود.

محجوب گفت: بر همین اساس طرح تشکیل این شورا با هدف انسجام هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی جامعه کارگری توسط دارالقرآن خانه کارگر به فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد و این فراکسیون نیز درخواستی را به شورای منشور توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرد که ان شاءا… به فضل پروردگار بتوانیم با همکاری اعضای شورا گامی را در جهت بهبود وضعیت فرهنگی جامعه کارگری در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی مزین به همین نام است؛ برداریم.

وی در آخر افزود: بنابراین اولین جلسه کارگروه قرار است یکشنبه مورخ ۲۷ مهر ۹۳ با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای محترم فراکسیون کارگری و قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، معاونین محترم فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، وزارت صنعت، معدن تجارت، فعالان جامعه کارگری، انجمن‌های اسلامی کارخانجات، فعالان قرآنی و… برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز