خبرگزاری کار ایران

امام جمعه همدان:

مداحان باید در فضای عزاداری محرم حقانیت اهل بیت را بیان کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۰۴

دشمن به دنبال تهی کردن عزاداری‌های محرم از درون است که بر این اساس مداحان و منبری‌ها باید به وظایف خود در روشنگری عمل کنند.

امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت یک امر الهی است، افزود: مسئله امامت به معنایی نیست که بشر خودخواه از آن استنباط می‌کند بلکه ولایت، امر روشن و مشخصی از سوی پروردگار است که باید همه به آن واقف و آگاه باشند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نظم و امنیت کشور را ناشی از وجود ولایت فقیه دانست و گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران به نسبت سایر کشورهای اسلامی در آرامش به سر می‌برد به برکت رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای است.

امام جمعه همدان با اشاره به سی‌امین سال تأسیس وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات ۳۰ سال مجاهدت خاموش داشته و به پیروزی‌های بزرگی هم رسیده است.

وی با بیان اینکه خداوند امام را برای اداره و هدایت میلیاردها انسان آفریده است، تصریح کرد: امام نماینده خداوند است که تمام ارزش‌های انسانی و فضیلت‌ها را دارد و الگویی که می‌تواند ما را به سعادت برساند.

محمدی در ادامه با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه محرم و صفر یادآور شد: طبق فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و در این چند سال همه ما به این موضوع مهم دست یافته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در محرم و صفر باید احکام دین برای مردم تبیین شود، بیان داشت: در محرم و صفر نباید تنها به عزاداری بپردازیم، بلکه با روشنگری دین به همرا عزاداری معنویات این ماه به تکامل می‌رسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مداحان اهل بیت(ع) باید در فضای عزاداری حقانیت اهل بیت(ع) را بیان کنند، افزود: اگر در ماه محرم به اندازه بال مگسی اشک برای امام حسین(ع) ریخته شود، گناهان فرد آمرزیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رو به تعطیلی رفتن روضه‌های خانگی اظهار کرد: باید مجالس مذهبی به منازل راه یابد چرا که با ورود مراسم مذهبی به منازل ضمن تبرک، برکت به آن خانه نازل می‌شود.

محمدی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تهی کردن عزاداری‌ها از درون است، خاطرنشان کرد: مداحان و منبری‌ها باید به وظایف خود در روشنگری عمل کنند تا عزاداری‌ها از اهداف خود دور نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز