خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان

برای رفع مشکلات زنان معتاددر سطح خیابان‌های لرستان برنامه ریزی شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۷۰

فراشی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ زن معتاد در سطح خیابان‌های استان وجود دارد که باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ زن معتاد در سطح خیابان‌های استان وجود دارد که باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الله فراشی در جلسه کمیته درمان استان لرستان که با حضور مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در استان لرستان ۱۰۲ کلینیک ترک اعتیاد برای افراد وجود دارد که از این تعداد ۱۷ کلینیک زیر نظر سازمان بهزیستی و مابقی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: در استان لرستان ۱۰۲ کلینیک ترک اعتیاد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار نفر عضو انجمن‎های «ان‌ای» در استان لرستان هستند، افزود: مراکز درمانی اعتیاد زیادی کار درمان معتادان در استان را بر عهده دارند و در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان عنوان داشت: بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را آقایان تشکیل می‌دهند، به طوری که سال گذشته از ۳۵ هزار مراجعه کننده به این مراکز تنها سه درصد را زنان تشکیل داده‌اند و این امر توجه بیشتری به زنان معتاد را می‌طلبد.

فراشی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ زن معتاد در سطح خیابان‌های استان وجود دارد که باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه گفت: درمان و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر بحثبسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کوروش ساکی متذکر شد: استان لرستان در زمینه اعتیاد و مواد مخدر دچار مشکلات زیادی است که برای رفع این مشکلات و از بین بردن این معضل در جامعه سازمان‌های دولتی باید همیاری بیشتری در کنار بخش خصوصی و مردم داشته باشند، تا شاهد برداشتن گام‌های مثبتی در این عرصه باشیم.

در پایان این جلسه تصویب شد، یک مرکز اقامتی درمانی برای زنان معتاد خیابانی در خرم‌آباد در نظر گرفته شود.

فرید براتی مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور امروز برای بازدید از مراکز درمانی استان و بررسی مشکلات این مراکز به لرستان سفر کرده و در جلسه کمیته درمان استان لرستان حضور یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز