خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی گیلان تاکید کرد:

بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد موزه‌های مشارکتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۵۷

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد موزه‌های مشارکتی د گیلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اعلام این مطلب با اشاره به راه اندازی موزه شیلات، اظهار کرد: با ایجاد موزه‌های مختلف با مشارکت بخش غیردولتی می‌توان به تنوع سازی جاذبه‌های گردشگری با موضوعات تخصصی کمک کرد.

وی اضافه کرد: این مهم زمانی می‌سر می‌شود که گروه‌های بخش خصوصی متقاضی از توانمندی اقتصادی، دانش تخصصی و صلاحیت لازم برای انجام این کار برخوردار باشند.

علیزاده با تاکید بر اینکه علاقمندیم در ایجاد موزه‌های مشارکتی از بخش خصوصی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اما به دلیل اهمیت جایگاه موزه تلاش داریم با وسواس و دقت نظر کار‌شناسی این گونه پروژه‌ها پیگیری و انجام شوند.

وی ادامه داد: افراد متقاضی اعم از حقیقی و حقوقی برای ایجاد موزه‌های مشارکتی باید با تایید مراجع ذیربط، از توانایی در سرمایه گذاری و دانش کار برخوردار باشند.

علیزاده، در ادامه به اهمیت راه اندازی موزه شیلات کیاشهر اشاره کرد و افزود: این موزه با مشارکت بخش خصوص واجد صلاحیت ایجاد می‌شود.

وی، با تاکید بر اهمیت موقعیت بندر کیاشهر در شرق گیلان گفت: صید و صیادی در بندرکیاشهر از سابقه طولانی برخوردار است و ایجاد موزه شیلات به عنوان یک فرصت می‌تواند به معرفی دقیق توانمندی‌های شیلاتی این شهر از گذشته تاکنون کمک کند.

این مسئول، برنامه محوری برای توسعه شهر کیاشهر را مهم دانست و بیان کرد: بندرکیاشهر با سواحل زیبا و مردم مهمانواز و مهربان، همواره پذیرای گردشگران بسیاری بوده است؛ بویژه موقعیت بر‌تر مناطقی چون بوجاق به لحاظ اکوتوریستی امکان جذب گردشگران خارجی را می‌تواند مهیا کند و این نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی چون اداره کل حفاظت محیط زیست دارد.

علیزاده افزود: در برنامه‌های معاونت گردشگری این اداره کل علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری تمامی نقاط شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی راهنمایان طبیعت گردی با مشارکت شهرداری بندرکیاشهر در یکی از فضاهای آموزشی این شهر برای نیمه دوم سال ۹۳ پیش بینی شده است.

وی، ایجاد اقامتگاه منطقه ساحلی انبارسر را از جمله اقدامات معاونت سرمایه گذاری این اداره کل برشمرد و اظهارکرد: با اعتبارات پیش بینی شده اقامتگاه منطقه ساحلی انبارسر به منظور خدمات رسانی به گردشگران ایجاد شده است که در هماهنگی با بخشداری بندرکیاشهر می‌توان زمینه بهره برداری آن از طریق بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی، همچنین ظرفیت صنایع دستی بندرکیاشهر را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: با توجه به تنوع صنایع دستی این منطقه باید یک حرکت جدی در بحثتشویق و ترغیب مردم به سمت صنایع دستی بوجود آورد و با برنامه‌های ترویجی و آموزشی، هنرهای سنتی و صنایع دستی منطقه را شکوفا و زمینه اشتغال گسترده را در این بخش مهیا کرد.

گفتنی است؛ ۹موزه در زمان حاضر در گیلان فعال هستند و مهم‌ترین آن‌ها، گنجینه رشت، چای لاهیجان و موزه میراثروستایی گیلان واقع در جنگل‌های سراوان رشت است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز