خبرگزاری کار ایران

متخصص آسم و آلرژی در گفت‌و گو با ایلنا هشدار داد:

داروهای سرماخوردگی را برای معالجه آلرژی مصرف نکنید

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۵۰

بهترین راه مقابله با این بیماری اقدامات پیشگیرانه دارویی قبل از آغاز هر فصل از سال است / آلرژی دستگاه تنفسی فوقانی(بینی) همراه با عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی و دستگاه تنفسی تحتانی با سرفه، تنگی نفس، خس‌خس در گلو و آلرژی چشمی با خارش چشم، قرمزی، سوزش و ریزش اشک خواهد بود.

یک متخصص آسم و آلرژی نسبت به مصرف خودسرانه داروهای سرماخوردگی جهت درمان آلرژی در فصل سرما هشدار داد.

«مسعود موحدی» با بیان اینکه آلرژی مربوط به فصل پاییز از نیمه مردادماه تا اوایل آذرماه ادامه دارد به خبرنگار ایلنا گفت: بهترین راه مقابله با آلرژی اقدامات پیشگیرانه دارویی قبل از آغاز هر فصل از سال است.

این متخصص آسم و آلرژی تصریح کرد: علائم بیماری سرماخوردگی و آلرژی مشابه است اما دوره درمان آلرژی فصلی و علائم آن چند هفته طول می‌کشد بنابراین پزشکان در مراجعه بیماران تاکید می‌کنند که بیماری آلرژی است.

وی نخستین اقدام پیشگیرانه را آگاهی تفاوت بین آلرژی و بیماری عفونی توسط بیمار برشمرد و ادامه داد: اگر بیماران آموزش ببینند خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف نمی‌کنند.

موحدی با تاکید بر حذف آلرژن‌ها(موارد حساسیت‌‌‌زا) به عنوان گام دوم اقدامات پیشگیرانه خاطرنشان کرد: دوری و حذف آلاینده‌های معلق در فضای باز(دود خودروها) و بوهای منتشر شده ناشی از طبخ غذا، دود سیگار - پیپ و وسایل گرمازا(بخاری) در فضاهای بسته از دیگر اقدامات به‌شمار می‌آیند.

وی مصرف داروهای موضعی همچون، اسپری‌های بینی و تنفسی و قطره‌های چشمی را اقدام پیشگیرانه بعدی ذکر کرد و یادآور شد: در روش ایمینوتراپی که آخرین اقدام پیشگیرانه از آلرژی است، بیمار که در وضعیت حادی از بیماری قرار دارد زیرنظر مستقیم پزشک معالجه شده و بهبود می‌یابد.

این متخصص بیماری‌های تنفسی با دسته‌بندی این بیماری به دو دسته آلرژی در فضای باز و بسته ادامه داد: شایع‌ترین آلرژی‌های فصلی حساسیت به گرده‌های درختی – گیاهی است و در فضاهای بسته نیز وجود حشراتی چون سوسک، بندپایان، قارچ‌ها و کپک‌ها و حتی حیوانات خانگی چون گربه و سگ و پرندگان نیز ایجاد حساسیت می‌کنند.

موحدی در خصوص علائم مربوط به آلرژی در خاتمه گفت: آلرژی دستگاه تنفسی فوقانی(بینی) همراه با عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی و دستگاه تنفسی تحتانی(دهان) با سرفه، تنگی نفس، خس‌خس در گلو و آلرژی چشمی با خارش چشم، قرمزی، سوزش و ریزش اشک خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز