خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات‎:

اصولگرایان از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر احساس وحشت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۱۹

چرا بعد از ۳۵ سال از گذشت انقلاب باید نگاه ما به حزب این گونه باشد که فلان شخص افتخار کند که عضو هیچ گروه و حزبی نیست ولی در واقعیت این امر یک نقص بزرگ به شمار می‌رود حزب اهرمی برای جلوگیری از بروز مفاسد است.

اعضای شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات در عصر روز چهارشنبه به دیدار قائم مقام حزب اعتماد ملی رفتند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار حجت‌السلام والمسلمین محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات به تشریح برخی از مواضع حزب و همچنین ارائه گزارشی از فعالیت حزب پرداخت.

فومنی با اشاره به لزوم اتحاد در شرایط فعلی، همکاری و پرهیز از انحصارگری را برای شورای هماهنگی و جبهه متحد اصلاح‌طلبان خواستار شد و افزود: امیدواریم تمام دوستان با هر سلیقه در چهارچوب تفکر اصلاح‌طلبی و قانون برای اتحاد بین تمام احزاب اصلاح‌طلب گامی موثر و محکم بردارند.

وی در پایان صحبت های کوتاه خود برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا کرد و گفت ان‌شاالله خداوند سلامتی را نیز به جناب مهدی کروبی و همسر شجاع و مقاوم ایشون خانوم فاطمه کروبی اعطا کند.

حجت السلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا با توجه به ضرورت تحزب در جامعه گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند امر تحزب یک مسئله تشریفاتی است، بنده اعتقاد دارم در جامعه تحزب یک مسئله اجتناب‌ناپذیر است، فعالیت سیاسی یک ضرورت برای ادامه حیاط است و بدون آن نمی‌توان به زندگی ادامه داد. امیرالمومنین در نهج‌البلاغه می‌فرمایند کسی که در برابر ظالمین و مفسدان بی‌تفاوت باشد مرده‌ای در بین زندگان است. اطلاع از حوادثسیاسی اجتماعی و موضع‌گیری در برابر این حوادثامری ضروری است.

وی همچنین به نحوه فعالیت سیاسی به صورت انفرادی و دسته جمعی اشاره کرد و گفت: اگر هرکدام از ما جدا بخواهیم فعالیت سیاسی بکنیم این رفتار بی‌اثر و خنثی است که شاید بتوان آن را امری ناممکن دانست. لذا صحیح آن است که سراغ فعالیت سیاسی به صورت تشکلی و دسته‌جمعی روی بیاوریم. فعالیت سیاسی می‌تواند به دو صورت قانونی و غیرقانونی انجام شود که اگر غیرقانونی شد می‌شود همین کارهای زیرزمینی به دور از چشم حکومت و کاملا مخفیانه مانند منافقین که هیچ حکومتی نباید آن را برتابد و در هیچ کجای جهان حکومت‌ها چنین رفتارهایی را نمی‌پذیرند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به برهان عقلی در فعالیت سیاسی از نگاه جامعه در برابر حزب انتقاد کرد و گفت: چرا بعد از ۳۵ سال از گذشت انقلاب باید نگاه ما به حزب این گونه باشد که فلان شخص افتخار کند که عضو هیچ گروه و حزبی نیست ولی در واقعیت این امر یک نقص بزرگ به شمار می‌رود حزب اهرمی برای جلوگیری از بروز مفاسد است.

منتجب‌نیا خاطر نشان کرد حزب باید هویتمند و با رسالت باشد و ادامه داد: در جلسات اعتماد ملی حرفمان این بود که هویتمان کجاست. والا مانند تمام احزاب دیگر دچار موازی‌کاری با گروه‌های دیگر می‌شویم. احزاب ما نتوانستند رسالت خودشان را بشناسند و به آنها عمل کنند. لذا مردم در هر چهار سال تابلوی یک حزب را می‌بینند و بعد از انتخاب فرد مورد نظر به کارهای دیگر می‌پردازند. حرف حسابی دکتر روحانی آن بود که ما در مملکت حزب نداریم زیرا آنها فقط در ایام انتخابات فعال هستند. احزاب باید در جریان امور باشند و از جمله کارهای حزب را می‌توان تحلیل مناسب، کادرسازی، نظارت بر دستگاه‌ها، نقد، موضع‌گیری و پرورش کادرهای تربیت شده برای مدیریت در سطح کلان است. برخی مجالس عزاداری را جایگزین حزب می‌دانستند که این امر بسیار غلط و اشتباه است. در زمان مجلس دوم به آیت‌الله هاشمی می‌گفتم در خطاب جمعه راجع به تحزب در جامعه صحبت کند.

وی با بیان خاطره‌ای از دیدار با مقام معظم رهبری قبل و بعد از انتخابات ۷۶ افزود: در آن دوران رهبر می‌گفتند که من دائم دعا می‌کنم که مقلب القلوب خودش کار را درست کند و بعد از انتخاب دولت اصلاحات ایشان فرمودند مقلب‌القلوب کار خودش را کرد. اما ما از فرصت دوران اصلاحات استفاده نکردیم اصرار داشتم که در آن دوران اصلاحات یک تعریف جامع از آن شود به همین خاطر عناصری حرف‌های نامربوط زدند که ما به ناچار در گاهی اوقات مجبور بودیم موضع‌گیری کنیم و علیه همفکر خود جبهه بگیریم چرا که حرف ناروا بود. بارها به جناب خاتمی نامه نوشتم که اصلاحات را هدایت کنید و از این ظرفیت بالا استفاده کنید. در آن دوران جناب کروبی هم که ما در خدمت ایشان بودیم عرض می‌کردیم که حاج آقای کروبی شما کاری بکنید که ایشان می‌گفتند من چکار کنم شما امر بفرمایید تا من انجام دهم. کروبی به ما می‌گفت برخی بدون هزینه کردن و وقت گذاشتن در نهایت انتظار مدیریت داشتند. همچنین ایشان می‌گفتند دو قوه در در هشت سال در اختیار داشتیم و هیچ کس آن را از ما نگرفت بلکه خودمان آن را دو دستی تقدیم کسانی کردیم که هیچ ریشه‌ای در انقلاب نداشتند در واقع احمدی‌نژاد و حامیان آن هویتشان در بی‌هویتی بود.

در ادامه حجت‌السلام والمسلمین منتجب‌نیا به فرصت پیش آمده در انتخابات ۹۲ اشاره کردند این پیروزی را لطف خدا دانستند و ادامه دادند اگر شخصیتی مثل جلیلی رییس‌جمهور می‌شد در این اوضاع نابسامان منطقه وای بر ما بود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی خطاب به احزاب اصلاح‌طلب توصیه کردند که چتر شورای هماهنگی برای تمام گروه‌های اصلاح‌طلب باز شود و تمام احزاب دبیران خود را به این شورا بفرستند. همچنین پیشنهاد جبهه واحد برای اصلاح‌طلبان را گفتند که با همه بزرگان در این باره صحبت کردم که ما هیچ راهی جز انسجام و اتحاد نداریم. این جبهه باید با ظرفیت بالا، سعه صدر باشد و انحصارطلبی از درون نداشته باشد. اینکه هر کسی که حرفش و فکرش با ما کمی زاویه داشت ما به آن برچسب بدلی بودن بزنیم بسیار کار غلطی است.

وی با اشاره به ائتلاف آقایان مصباح، موحدی کرمانی و یزدی گفت: اصولگرایان از انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر احساس خط و وحشت کردند. آقایان یزدی و موحدی کرمانی که از جریان افراطی در درون مجلس و احزاب گلایه‌مند بودند اما هم‌اکنون کارشان به جایی رسیده که همین آقایان با افراطی‌ترین جریان که با محوریت آیت‌الله مصباح است وارد مذاکره برای ائتلاف شده‌اند و این موضوع نشان از ترس اصولگرایان است.

منتجب‌نیا راهکار برای انسجام اصلاح‌طلبان را اینگونه تشریح کرد که این در راس این جبهه تک‌محوری عمل نشود بلکه پنج نفر از بزرگان مانند آیت‌الله هاشمی، خاتمی، عارف، کروبی و موسوی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد که هنوز دچار انحصارگرایی هستیم جبهه اصلاحات واقعا لازم است که از این نوع تفکر بیرون آید. حقیر هرکاری که از دستم بربیاید برای این اتحاد انجام خواهم داد امیدوارم که از این پراکندگی بیرون آییم چرا که پایان آن قطعا شکست است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با تعریف از رفتارهای حجت‌السلام و المسلمین کروبی گفت: در آن زمان مقام معظم رهبری بر مشاورت ایشان و همچنین عضویت در مجمع تشخیص اصرار داشتند ولی کروبی هردو پیشنهاد را رد کردند و خواستند که فعالیت حزبی کنند چراکه میگفتند اگر این کار را انجام دهم برخی‌ها می‌گویند از مقام نزدیک خود به آقا استفاده کرده‌‌ام و در نهایت فقط به کار حزب اعتماد ملی مشغول شدند.

منتجب‌نیا در پایان یادی از امام راحل کرد و فرمود که امام ثابت کرد که می‌توان هم سیاسی بود و هم عارفی مومن. ضمن دعا برای آزادی تمام محصورین و تشکر از تمام اعضای شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات برای همه دوستان آرزوی موفقیت کردند.

همچنین در این دیدار تعدادی از اعضای شورای مرکزی به بیان برخی از دغدغه‌های خود حول محور اتحاد اصلاح‌طلبان، حصر، مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه زنان نیز پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز